Hallo Allemaal,
Ik ben Jeroen 45 jaar jong uit Zwolle en sinds kort lid van dit forum en van de vereninging de oude fiets.
Door omstandigheden (ziekte) heb ik afgelopen zomer niet kunnen werken en ben ik begonnen met het opknappen van een oude gazelle van mijn moeder. Eenmaal de smaak te pakken en een aantal gazelle's populair en impala's later kwam ik vanmiddag deze gazelle sport E uit (volgens mij) 1968 tegen maar dat zal ik niet te hard schreeuwen hier met al die experts. Ik heb nog niet veel voorbeelden kunnen vinden en weet niet in hoeverre e.e.a. orgineel is. Ik vermoed wel een aantal zaken maar over bijvoorbeeld het stuur twijfel ik. Mocht iemand er meer van weten hoor ik het graag. Foto's via de link (ik hoop dat dit lukt, knippen en plakken). https://plus.google.com/photos/11023362 ... 4886963906
Gazelle Sport E 1968
Re: Gazelle Sport E 1968
dag Jeroen en welkom op het forum.
Ik krijg een foutmelding als ik de link gebruik. Blijkbaar staat je album bij Google+.
Het is ook altijd wat met Google+ , dat werkt echt voor geen meter en bij Google lijken ze dat nog steeds niet in te zien. Bij alles wat je doet pogen ze je om te vormen tot Google+. Eens je daar bent start een pak ellende.
Mocht je beginnend gebruiker zijn bij Google, dan adviseer ik om je account om te zetten van Google+ naar het gewone Google account en de fotos via picasaweb zichtbaar te maken.
Ik heb hier een link met instrukties om uit te schrijven op Google+
Even terug naar de Gazelle Sport E.
Ben zeer benieuwd om je fiets te zien.
Zelf vind ik de Sport E een boeiend model en al helemaal als hij wat is uitgerust.
Groeten,
Ed.
Ik krijg een foutmelding als ik de link gebruik. Blijkbaar staat je album bij Google+.
Het is ook altijd wat met Google+ , dat werkt echt voor geen meter en bij Google lijken ze dat nog steeds niet in te zien. Bij alles wat je doet pogen ze je om te vormen tot Google+. Eens je daar bent start een pak ellende.
Mocht je beginnend gebruiker zijn bij Google, dan adviseer ik om je account om te zetten van Google+ naar het gewone Google account en de fotos via picasaweb zichtbaar te maken.
Ik heb hier een link met instrukties om uit te schrijven op Google+
Even terug naar de Gazelle Sport E.
Ben zeer benieuwd om je fiets te zien.
Zelf vind ik de Sport E een boeiend model en al helemaal als hij wat is uitgerust.
Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Dag Ed,
Wij hebben elkaar ontmoet op de beurs in Berlicum en heb je
emailadres toen gekregen. Ik zal de foto's doorsturen.
Groet,
Jeroen
Wij hebben elkaar ontmoet op de beurs in Berlicum en heb je
emailadres toen gekregen. Ik zal de foto's doorsturen.
Groet,
Jeroen
- Elibert van Dalen
welkom. ik kan hem ook niet zien helaas.. ben wel benieuwd naar de foto,s
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...

Ik heb geprobeerd e.e.a. aan te passen en hoop dat het nu wel lukt de link te bekijken.
https://picasaweb.google.com/1102336214 ... SportE1968#
https://picasaweb.google.com/1102336214 ... SportE1968#
dat zijn toch wel mooie details
- Gazelle Doeto band
- Soubitez koplamp
- originele alu kettingscherm
- draaddoorvoer door het frame
- chroom achterlicht
heel apart: spatlap op achterspatbord, jaja, bij vrachtwagens is dat verplicht
- Gazelle Doeto band
- Soubitez koplamp
- originele alu kettingscherm
- draaddoorvoer door het frame
- chroom achterlicht
heel apart: spatlap op achterspatbord, jaja, bij vrachtwagens is dat verplicht

het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
- Elibert van Dalen
leuke fietsje hoor! die spatlap zou beter voor staan
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s