voorstelling

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Jean-Claude

voorstelling

Bericht door Jean-Claude »

mijn fiets
mijn fiets
Flandria fiets.jpg (93.54 KiB) 3004 keer bekeken
Hallo
Ik ben Jean-Claude,45jaar oud woonachtig in Belgie en sinds kort trotse eigenaar van een retro Flandria fiets.Zoals iedereen ben ik ook nieuwsgierig naar de ouderdom en de originaliteit van mijn fiets.
(framenummer 664253)
Ik hoop dat ik hier wat antwoorden krijg.
Groetjes
velophile

Re: voorstelling

Bericht door velophile »

Dag Jean-Claude,

Welkom op het forum; dit is al de derde Flandria binnen korte tijd. Midden jaren 70 vermoedelijk, zie:
http://www.classicrendezvous.com/Benelu ... atalog.pdf
Dit is het model Professional F12/10.
De laatste 2 cijfers van het framenummer zouden het bouwjaar weergeven zei men, maar 53 kan niet. Is dit het nummer op de achterpat?
Als het goed is heeft het frame Campagnolo vorkpatten en mogelijk Ishiwata buis (rose sticker 019)?

Groet, Wiel
Jean-Claude

Bericht door Jean-Claude »

Hallo,Wiel
Bedankt voor de snelle reactie. Er hangt idd zo'n roze sticker op maar het is niet 019 die er op staat maar 022. Het framenummer heb ik gezien linksachter op de pad. Ook heb ik opgemerkt dat het versnellings apparaat van het merk simplex is .
Zou er ook iemand mij kunnen zeggen wat de waarde van mijn fiets is. Hij staat zeker niet te koop maar ik ben gewoon benieuwd.
Jean-Claude
velophile

Bericht door velophile »

Dag Jean-Claude,

De sticker 022 geeft een relatief dure (lichte) buis van de fabrikant Ishiwata aan. Qua gewicht heb je dan een racewaardig frame. De kwaliteit van de onderdelen op deze fiets, is van minder niveau; de prijsstelling op de markt destijds, kan daaraan ten grondslag gelegen hebben. In goede staat zal de fiets 150 tot 200 waard zijn voor een Flandria liefhebber.

Groet, Wiel
Plaats reactie