Vandaag vroeg een clublid uit de buurt me wat voor merk en leeftijd zijn laatste vondst had. Het is een klassiek Nederlands model omafiets, helaas overgeschilderd zodat er geen transfers meer te zien zijn. Er heeft geen balhoofdplaatje opgezeten, geen gaatjes te zien. Op verlichting en achterwiel na lijkt alles origineel.
Wat kenmerken: balhoofd is hoog, tussen de cups 270 mm, voorvorkeinden zijn dicht, chroom onderdelen. Het framenummer 108689 staat links op de zadellug. Ongewoon is dat je het van boven naar beneden moet lezen.
Ik had geen antwoord op zijn vragen. Hooguit een schatting van de leeftijd, jaren dertig of veertig. Herkent iemand deze fiets. We zijn benieuwd wat het is.
Groeten,
Sjoerd
onbekende 65+ oma
-
Re: onbekende 65+ oma
Hallo Sjoerd,
lijkt op een Juncker Fiets, misschien moet je de code lezen als I en dan de cijfers,serienummer, over leeftijd kan ik niets zeggen misschien kan een ander je daar mee helpen,
groetjes Hans
lijkt op een Juncker Fiets, misschien moet je de code lezen als I en dan de cijfers,serienummer, over leeftijd kan ik niets zeggen misschien kan een ander je daar mee helpen,
groetjes Hans