Gazelle-P eind jaren 50
Gazelle-P eind jaren 50
Een klant kwam met dit frame aan zetten en met de vraag of ik hem weer kon opbouwen, spatborden, cranks, gazelle stuur, koets lampje waren allemaal wel aanwezig, het frame en de spatborden zagen er nog goed uit die heb ik behandeld met owatrol tegelijkertijd heb het voorrekje gegrond en gelakt, ik had nog twee mooie zwarte velgen van schorthorst en nog een paar nos hesling jasbeschermers, een mooi gebruikt hygiana zadel, nieuwe bloktrapper, kettingkast van Union (vond ik mooier dan een gesloten lakdoek) en een oude melkbus, dit is het eindresultaat:
Dit is ook nog een projectje waar ik mee bezig ben, een batavus bakfiets uit de jaren 50, ik ben nog opzoek naar 10mm? spaken.
- Bijlagen
-
- mb (2).jpg (353.84 KiB) 10111 keer bekeken
Re: Gazelle-P eind jaren 50
Zo wat een dooie bedoeling is het hier nu... 35x bekeken en geen een reactie kan net zo goed tegen een muur gaan lullen.
misschien zit het em erin dat liefhebbers van oude fietsen niet houden van voorrekjes op omafietsen of b.v dat gazelle liefhebbers rillen van een union kettingscherm op een gazellefiets hierbij ;mijn reactie ; wat moet je nou met een melkbus op een omafiets ? ten eerste neemt het je zicht weg en ten tweede lijkt het me geen rijden ,ten derde ; wat moet je ermee ? even zo goed toch leuk gedaan
Ik zorg er wel even voor dat de oldtimer fiets op de weg blijft rijden, voor hetzelfde geld was het frame bij het oud ijzer beland of die witte empo misbruikt geweest als stationsfiets nu zie ik hem nog regelmatig rijden en de eigenaar is super blij met haar fiets daar doe ik het voor, ik behandel elke fiets met respect en soms heeft het wat aandacht nodig, ik heb deze gazelle behandeld met owatrol waardoor de originele gazelle-p en transfers goed naar voren zijn gekomen en hij behouden blijft voor de toekomst en het voorrekje heb ik op verzoek gedaan van de klant en wat is daar niet oldtimer aan dat rekje is minstens 60 jaar oud en daarnaast is het ook een stuk geschiedenis hij is echt gebruikt door een boer en hij is makkelijk te verwijderen dus waar maak je druk ove en hoe vet is het om die gazelle crank te zien draaien vandaar mijn keuze voor een een union scherm.
@ 1tm100
wat je gedaan hebt is mooi werk en ik kan me perfect voorstellen dat je daar veel plezier en voldoening van hebt. Maar zoals 'de rode' reeds aangaf is je aandrang voor een reaktie, vragen tot problemen om de reden die hij in ijn reaktie mooi omschrijft.
Je zult voor dit project voorstanders en tegenstanders vinden.
Dat niemand heeft gereageerd op je originele post bewijst hoe taktvol de forumleden hier zijn. Ze hadden, zoals op andere fora meestl gebeurd, gelijk kunnen gaan schreeuwen.
De reaktie van '-----' vind ik respektloos en beledigend.
Dit is onnodig! Schelden is weliswaar een deel van onze kultuur, maar op dit vriendschappelijk forum hoeft het voor mij niet.
Ik zou aan de moderatoren willen vragen hier duidelijk te maken of dit gedrag wel of niet kan en overeenkomstig actie te ondernemen.
wat je gedaan hebt is mooi werk en ik kan me perfect voorstellen dat je daar veel plezier en voldoening van hebt. Maar zoals 'de rode' reeds aangaf is je aandrang voor een reaktie, vragen tot problemen om de reden die hij in ijn reaktie mooi omschrijft.
Je zult voor dit project voorstanders en tegenstanders vinden.
Dat niemand heeft gereageerd op je originele post bewijst hoe taktvol de forumleden hier zijn. Ze hadden, zoals op andere fora meestl gebeurd, gelijk kunnen gaan schreeuwen.
De reaktie van '-----' vind ik respektloos en beledigend.
Dit is onnodig! Schelden is weliswaar een deel van onze kultuur, maar op dit vriendschappelijk forum hoeft het voor mij niet.
Ik zou aan de moderatoren willen vragen hier duidelijk te maken of dit gedrag wel of niet kan en overeenkomstig actie te ondernemen.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Asterduc: Je hebt gelijk, laten we met zijn allen respect hebben voor hoe de ander met oude fietsen omgaat.
De een restaureert naar de letter, de ander houdt fietsen op de weg en maakt er een leuk gebruiksding van.
Ik heb hier en daar een berichtje weggehaald, laten we het er niet meer over hebben, dit is de moeite niet jongens.
De een restaureert naar de letter, de ander houdt fietsen op de weg en maakt er een leuk gebruiksding van.
Ik heb hier en daar een berichtje weggehaald, laten we het er niet meer over hebben, dit is de moeite niet jongens.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Het is niet echt een aandrang van een reactie krijgen, ik krijg overal positieve en kritische reacties waar ik weer wat mee kan en dan kom ik hier op het forum van de oude fiets en dan krijg ik geen enkele reactie terwijl ik gehoopt op wat reacties zodat ik weer wat informatie rijker ben.
Een ding weet ik nu wel die voordrager die ik heb gebruik is een stoeltjesdrager dat wist ik niet, heeft iemand die advertentie die rechts bovenin staat in het groot?
Een ding weet ik nu wel die voordrager die ik heb gebruik is een stoeltjesdrager dat wist ik niet, heeft iemand die advertentie die rechts bovenin staat in het groot?
Sandra, weet jij nog waar je dat plaatje ooit uitgeknipt hebt?
groetjes,
Maarten
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Nee, helaas niet!Sandra, weet jij nog waar je dat plaatje ooit uitgeknipt hebt?
Sandra
Ik heb hem al gevonden: http://www.rijwiel.net/img/roelewiel_1931.jpg toch bedankt.