Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
bmwpiet

Even voorstellen

Bericht door bmwpiet »

Hallo, forummers
Ik wil me even voorstellen: Piet Buitendijk 61 jaar, wonend in Dordrecht. Ik heb een aantal hobby`s als: een moestuin, vroeger een zijspan gerestaureerd van 1980: ander spatbord op de bak, nieuw zadeldek enz. Toen de drukstift van de koppeling brak heb ik hem verkocht. Heb al 17 motorfietsen (moderne) versleten. Doe nu het meeste onderhoud zelf. :D
Ik zit in de VUT en ben donateur bij een stoomtreinclub, die over het hoofdspoor rijdt. Voor de Kerst naar Aken. Ik heb bij een technische dienst van de overheid gewerkt in de elektronica voor het meten in de rivieren. Nu heb ik van een kennis een fiets uit 1941 gekregen, die ik zoveel mogelijk wil terugbouwen naar 1941. Dus reflectors eraf en misschien wel houten banden erop, als ik erachter kom, welk hout ervoor gebruikt werd. :D
maartenB

Re: Even voorstellen

Bericht door maartenB »

Klinkt als een bijzonder project Piet.
Plaats gerust fotos, dan kunnen we je voorzien van tips en misschien van onderdelen.
Enne: hoe leg je een houten band op een velg?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
bmwpiet

Bericht door bmwpiet »

Ik denk het hout warm stoken met stoom en om de velg krimpen.
Ik zal het eens navragen bij een oud iemand.
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Piet,

in de oorlog werd bij gebrek aan luchtbanden ook massieve rubber banden gebruikt, gemaakt van oude autobanden, ik heb zelf zo,n wiel liggen en zal er wel een foto van plaatsen,het profiel is er ingesneden,

groetjes Hans
Bijlagen
massief rubber band
massief rubber band
IMG_0978.jpeg (121.11 KiB) 4467 keer bekeken
massief rubber band
massief rubber band
IMG_0977.jpeg (114.65 KiB) 4467 keer bekeken
massief rubber band
massief rubber band
IMG_0976.jpeg (161.15 KiB) 4467 keer bekeken
australman

Bericht door australman »

Geweldig dat iemand zoiets bewaard.(of er tenminste zeer duidelijke foto's van maakt)100 punten voor 9Bicy6clet!!3

Hans
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Australman,

bedankt voor het compliment, ik ben een verzamelgek en heb liever iets in originele staat als iets wat weer (te) nieuw gemaakt is, zoals deze zeer roestige velg,

groetjes Hans
bmwpiet

Bericht door bmwpiet »

Ik start wel een nieuw topic over het monteren van massieve banden, als dat topic er nog niet is.

Verder over even voorstellen:
Ik heb verder een goede fiets, waarvoor ik om half negen voor de grootgrutter op de stoep zat op maandag. Dat is een aluminium fiets met verende zadelpen, naafdynamo en verende voorvork. Ook heb ik nog een oude stationsfiets met een boodschappen tas. De vorige stationsfiets was meteen verdwenen, na 1 keer niet op slot zetten.

Piet
Plaats reactie