hierbij nog enkele VOOR / NA fotos van details van de fiets.
Het balhoofd
- bemerk het iets kleinere logo. Door het kleine frame past het normale balhoofdplaatje niet tussen de lugs. Om die reden heeft Gazelle er een kleinere versie voor gemaakt.
- de spanschroefjes bij de stangenremmen merk ik net dat die niet in dezelfde richting staan als bij de originele uitvoering. Dat zal ik nog moeten aanpassen.
- wat me nu ook opvalt is dat er weinig goudkleur in GAZELLE aanwezig is. Dit had ik eventueel kunnen bijkleuren, ... of misschien net niet om de charme te behouden!

- balhoofd 1855 nr1 VN.jpg (109.14 KiB) 8274 keer bekeken
Het spatbordplaatje:
bij de oudere modellen zijn deze plaatjes in relief uitgevoerd (net zoals het balhoofdplaatje trouwens).
Het geoxideerde plaatje heb ik in de ultrasoonreiniger gereinigd in een oplossing van water, roestoplosser en detergent.
Groot was mijn verbazing toen er uit de ondoorzichtige vloeistof een proper verchroomd plaatje tevoorschijn kwam. De inkleuring heb ik gedaan met een zwarte verfstift. De restanten op het chroom is er daarna afgepolierd.

- spatbordplaatje.jpg (73.21 KiB) 8274 keer bekeken
Spatbord met achterlicht, merk- en handelaarsplaatje:
- het handelaarsplaatje is net zoals het merkplaatje gereinigd maar niet ingekleurd. Dit is een bewuste keuze. Ik vermoed dat na enoge tijd het plaatje een mooie patine gaat krijgen, wat met een opkleuring minder sprekend gaat zijn.
- het verklikkerglas van het achterlicht is vervangen door een plexiplaatje. Hier kom ik later nog met een detailfoto op terug.
- het spatbord is in vorm gebracht en uiteraard opnieuw van een witte laklaag voorzien.

- spatbord 1955 nr1.jpg (95.3 KiB) 8274 keer bekeken
De fotos worden volledig zichtbaar als je er op klikt.
Ed