Gazelle 1957

Plaats reactie
castor

Gazelle 1957

Bericht door castor »

Voor onderdelen gekocht, maar uiteindelijk niet voor gebruikt. Nu voor een andere liefhebber. 26 Inch wielen. Framenummer duidt op 1957 (of was het nu '59?, ik had het opgezocht maar ben het vergeten), maar type heb ik nog niet achterhaald. Gezien de stalen kettingkast, 3 versnellingen en trommelremmen en mooiere cranks dan op mijn Sport A, lijkt het mij een duurder type. Jammere van de fiets is dat een vorige eigenaar hem nogal lomp heeft overgeschilderd, incl. de velgen. Maar als ik op dit forum zie wat sommigen nog van een oude fiets kunnen maken, is het misschien toch voor iemand een interessant project. Fiets is volgens mij helemaal compleet, incl. een paar nieuwe (Chinese oid) banden. Ik weet niet wat een dergelijke fiets mag kosten, maar met een bod van rond de 45 euro ben ik tevreden.
foto 6.JPG
foto 6.JPG (51.79 KiB) 2374 keer bekeken
Gazelle voornaaf
Gazelle voornaaf
foto 2-1.JPG (47.58 KiB) 2374 keer bekeken
stalen kettingkast
stalen kettingkast
foto 2-2.JPG (71.69 KiB) 2374 keer bekeken
Sturmey Archer 3-versnellingsnaaf
Sturmey Archer 3-versnellingsnaaf
foto 1-1.JPG (49.25 KiB) 2374 keer bekeken
'luxe' cranks (eigen merk Gazelle)
'luxe' cranks (eigen merk Gazelle)
foto 1.JPG (55.55 KiB) 2374 keer bekeken
foto 8.JPG
foto 8.JPG (35.32 KiB) 2374 keer bekeken
foto 7.JPG
foto 7.JPG (38.83 KiB) 2374 keer bekeken
foto 1-2.JPG
foto 1-2.JPG (58.92 KiB) 2374 keer bekeken
asterduc

Re: Gazelle 1957

Bericht door asterduc »

castor schreef:Framenummer duidt op 1957 (of was het nu '59?, ik had het opgezocht maar ben het vergeten)
Castor, kun je het framenummer hier melden, dat staat waarschijnlijk rechts op het balhoofd. Volgens de onderdelen is hij inderdaad van voor 1960/61
castor schreef:type heb ik nog niet achterhaald.
dit is imo een Sport Speciaal
castor schreef:Jammere van de fiets is dat een vorige eigenaar hem nogal lomp heeft overgeschilderd, incl. de velgen. Maar als ik op dit forum zie wat sommigen nog van een oude fiets kunnen maken, is het misschien toch voor iemand een interessant project.
dat is inderdaad jammer want het maakt het frame voor een verzamelaar waardeloos. Maar voor een beginnend restaurateur lijkt het me een goede basis om te beginnen. De kosten haal je er echter nooit uit.
castor schreef:met een bod van rond de 45 euro ben ik tevreden.
lijkt mij een faire prijs voor de onderdelen
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie