Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Teller

Even voorstellen

Bericht door Teller »

Hallo Fietsliefhebbers,

mijn naam is Nico, uit het verre België. Ik ben 33 en werk regelmatig aan fietsen, heb ook een klein winkeltje waar ik tweedehandsfietsen aanbied. Ik heb momenteel een oude fiets staan: een "Westvlaamsche Leeuw", voorloper van de Flandria fiets. Hoe oud hij precies is weet ik niet, in ieder geval van voor 1949. Hij is nog in vrij goede staat (er is weliswaar wel nog wat werk aan...), ik zou enkel banden op de kop willen tikken waardoor ik er weer mee kan rijden, want nu is het maar wat behelpen. Ik heb snel es opgemeten, als er al mensen zijn die mij een idee kunnen geven waar ik hiervoor terecht kan, dan ben ik jullie al zeer dankbaar. In bijlage ook een foto, foto van de volledige fiets stuur ik later nog es door.

Velgomtrek: +/- 195 cm
Velgbreedte: 3,5 cm (van buitenkanten gemeten, zie foto)

Nico
Bijlagen
Westvlaamsche leeuw wiel.jpg
Westvlaamsche leeuw wiel.jpg (77.08 KiB) 3293 keer bekeken
velophile

Re: Even voorstellen

Bericht door velophile »

Beste Nico,

Welkom op het forum.
Volgens de meetkunde is de omtrek van een cirkel gelijk aan pi maal de diameter. Om die diameter te berekenen, delen wij de omtrek door pi (3,14). We komen dan vlakbij 622mm uit. Dit is een standaard franse 28 inch maat. Als we de nieuwe ETRTO regels aanhouden is de keuze voor 37-622 of 40-622 de juiste.
Zie mijn site:http://www.velofilie.nl/banden.htm

Groet, Wiel
maartenB

Bericht door maartenB »

dat schrijft Wiel heel correct.
Maar je hebt er dus echt geen oude versleten band meer bij met een maataanduiding?
Dan blijft het toch wat gissen welke band erop hoort.
Wat is de velgdiameter al je hem opmeet?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
asterduc

Bericht door asterduc »

dag Nico en welkom op het forum.

In welke regio van België zit je?
Ik heb hier nog wel wat 622 exemplaren liggen.

Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Teller

Bericht door Teller »

Bedankt voor de reacties! Ik heb es nagekeken met wat ik nog liggen heb, en mij uit de slag getrokken met de (622) banden en wielen die ik nog liggen heb. Dit lukte prima en ik heb deze middag al een ritje kunnen maken met de fiets; heel erg ver ben ik wel niet gereden want er is nog wat werk aan...

In bijlage ook een foto.

Nogmaals bedankt, tot later!
Bijlagen
WVL.jpg
WVL.jpg (487.19 KiB) 3049 keer bekeken
Plaats reactie