Hallo Iedereen . ik ben nieuw op het forum en heb een passie voor fietsen van kleins af . Ik ben een fietsgebruiker , wat bedoel ik daarmee ik ga graag fietsen met mijn vrouwtje maar hoef perse geen 100 km/rit te doen .Ben sinds een jaar gediplomeerd fietsenmaker , maar heb geen ambitie om een winkel of herstelshop te beginnen. Als eindwerk op de avondschool heb ik de oude racefiets van mijn vader hersteld en daar is mijn passie voor oude fietsen gegroeid . Ik heb sinds kort een oude heren fiets uit Nederland in mijn bezit.
Het is een Rayleigh met een Irish cros frame en heb die nu uit mekaar gesleuteld en ga die nu terug rij klaar proberen te maken voor ik alles terug laat herspuiten of chromeren .
Greetz ,
RoBke
Ik ben nieuw. RoBke
-
Ik ben nieuw. RoBke
- Bijlagen
-
- Fiets heeft 20 jaar tussen de klimop gestaan .
- DSCI0173.JPG (203.49 KiB) 3265 keer bekeken
-
Re: Ik ben nieuw. RoBke
Welkom bij de club RoBke!
Dat ziet er fraai uit die Raleigh.
Mooie lamp ook. Weet je van welk jaar de fiets zo ongeveer zou moeten zijn? Heb je een framenummer? Raleigh is vrij goed gedocumenteerd als het gaat om jaartallen.
Groeten,
Maarten
Dat ziet er fraai uit die Raleigh.
Mooie lamp ook. Weet je van welk jaar de fiets zo ongeveer zou moeten zijn? Heb je een framenummer? Raleigh is vrij goed gedocumenteerd als het gaat om jaartallen.
Groeten,
Maarten
-
Hey Maarten ,
als ik de fiets gedemonteerd had ben ik geen framenummer tegen gekomen . Maar de fiets is al een keer her spoten en wie weet komt er nog iets boven . De fiets was van een Nederlandse kennis die geneeskunde in Leiden heeft gestudeerd en hij heeft de fiets van één van zijn proffen gekregen. Ik ben geen expert maar naar het schijnt zou het een model van rond 1934 gaan . Voor mij maakt dat niet uit 't is er toch eentje voor hier in het dorp wat rond te rijden . Ik hou jullie op de hoogte
Greetz ,
RoBke
als ik de fiets gedemonteerd had ben ik geen framenummer tegen gekomen . Maar de fiets is al een keer her spoten en wie weet komt er nog iets boven . De fiets was van een Nederlandse kennis die geneeskunde in Leiden heeft gestudeerd en hij heeft de fiets van één van zijn proffen gekregen. Ik ben geen expert maar naar het schijnt zou het een model van rond 1934 gaan . Voor mij maakt dat niet uit 't is er toch eentje voor hier in het dorp wat rond te rijden . Ik hou jullie op de hoogte
Greetz ,
RoBke
Mooi project!
Toch misschien leuk als je meer weet over de achtergrond?
Zoals gezegd: dat nummer zal er wel in staan, direct onder het zadel in de lug.
groetjes van (een andere) Maarten!
Toch misschien leuk als je meer weet over de achtergrond?
Zoals gezegd: dat nummer zal er wel in staan, direct onder het zadel in de lug.
groetjes van (een andere) Maarten!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Dat is sterk Maarten
Jouw Raleigh kruisframe was volgens de overlevering ook ooit van een student die hem van z'n prof had overgenomen. Dat was alleen niet in Leiden maar in Amsterdam.
Groeten,
Sjoerd

Jouw Raleigh kruisframe was volgens de overlevering ook ooit van een student die hem van z'n prof had overgenomen. Dat was alleen niet in Leiden maar in Amsterdam.
Groeten,
Sjoerd