Goedendag,
Mijn vader was een tijd geleden zijn oud-ijzer aan het wegbrengen naar de stortplaats. Daar vond hij deze Fongers. De fiets stond tussen het oud-ijzer. Mijn vader vond het nog een degelijke en redelijk goed uitziende fiets en heeft de fiets van de schroot over genomen.
Toen mijn vader vertelde dat hij een "omafiets" van de oudijzer had mee genomen was ik niet erg onder de indruk, ik dacht een verroeste gamma omafiets oid.
Echter toen ik bij hem in de schuur de fiets kwam bekijken trof ik een hele mooie Fongers aan met heel veel originele onderdelen.
Nu ben ik erg benieuwd of dit een speciale Fongers is. Welk bouwjaar de Fongers heeft. Of de fiets nog een bepaalde waarde heeft.
De fiets bevat stang-trommelremmen en geen remnaaf dus ik denk met een vrijloop tandwiel.
Misschien dat mijn vader hem wil verkopen, of dat we hem zelf bewaren.
Ik hoor graag van jullie wat er van deze vondst gevonden word !
(zie ook de foto's)
Gevonden Fongers met veel originele onderdelen
Gevonden Fongers met veel originele onderdelen
- Bijlagen
-
- fongers7.jpg (90.97 KiB) 5732 keer bekeken
-
- fongers6.jpg (97.88 KiB) 5732 keer bekeken
-
- fongers5.jpg (84.97 KiB) 5732 keer bekeken
-
- fongers4.jpg (87.18 KiB) 5732 keer bekeken
-
- fongers3.jpg (64.35 KiB) 5732 keer bekeken
-
- fongers2.jpg (72.06 KiB) 5732 keer bekeken
-
- fongers1.jpg (96.39 KiB) 5732 keer bekeken
Re: Gevonden Fongers met veel originele onderdelen
ik heb nog wat meer foto's van oa orginele bel, orignele koplamp, orignele achterlicht, originele dynamo, nummer in kettingkast (1031).
wanneer u hier in geïnteresseerd bent plaats ik deze ook.
wanneer u hier in geïnteresseerd bent plaats ik deze ook.
-
Hallo Teunes,
je Fiets komt uit 1948 volgens de Fongers data lijst , ik heb er zelf geen belang bij ik moet zelf wat fietsen kwijt, succes met de verkoop,
groetjes Hans
je Fiets komt uit 1948 volgens de Fongers data lijst , ik heb er zelf geen belang bij ik moet zelf wat fietsen kwijt, succes met de verkoop,
groetjes Hans
Veel originele onderdelen in ieder geval! Zelfs het kettingkastdoek zit er nog op net als de originele pedalen. De fiets is denk ik maar weinig gebruikt.
Waarde zal ergens tussen de 100 en 200 euro liggen denk ik. Met name de losse onderdelen zijn van waarde. Als u die los zou verkopen levert dat het meeste op. Voor een jaren '40/'50 damesfiets bestaat helaas niet zoveel interesse.
Waarde zal ergens tussen de 100 en 200 euro liggen denk ik. Met name de losse onderdelen zijn van waarde. Als u die los zou verkopen levert dat het meeste op. Voor een jaren '40/'50 damesfiets bestaat helaas niet zoveel interesse.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Zitten er ook Fongers handvatten op? Daar heb ik wel interesse in in ieder geval.
Ik heb eventueel ook wel interesse in de Fongers bel.
Ik heb eventueel ook wel interesse in de Fongers bel.
Beste Teunes,
De fiets is vooral bijzonder, omdat hij niet zwart is. Dat werd pas halverwege de jaren vijftig algemener afgenomen.
Het is een vrij luxe model met gekleurde lak tegen meerprijs. Prijs is wat de gek ervoor geeft. De schatting van jasper klopt aardig. Ik ga liever uit van 125 tot 225 euro.
Groeten, Y.
De fiets is vooral bijzonder, omdat hij niet zwart is. Dat werd pas halverwege de jaren vijftig algemener afgenomen.
Het is een vrij luxe model met gekleurde lak tegen meerprijs. Prijs is wat de gek ervoor geeft. De schatting van jasper klopt aardig. Ik ga liever uit van 125 tot 225 euro.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
En voordat ik (ook) via het forum gecorrigeerd wordt... 
Beste is natuurlijk om de fiets mooi origineel te laten.
Het bieswerk is apart te noemen en het is inderdaad een zeldzame kleur uit die periode.
Ook leuk is dat de fiets nog een balhoofdstrop heeft en dat de fiets ondanks dat deze vlak na de oorlog is gekocht toch maar zeer weinig is gebruikt.
Voor mij valt de fiets helaas (overduidelijk) buiten mijn verzameldoel...

Beste is natuurlijk om de fiets mooi origineel te laten.
Het bieswerk is apart te noemen en het is inderdaad een zeldzame kleur uit die periode.
Ook leuk is dat de fiets nog een balhoofdstrop heeft en dat de fiets ondanks dat deze vlak na de oorlog is gekocht toch maar zeer weinig is gebruikt.
Voor mij valt de fiets helaas (overduidelijk) buiten mijn verzameldoel...

Als ik de ruimte had, was ie wel leuk geweest. De Fongers oma fietsen heb ik altijd als prettig rijdend ervaren.
Sportief fietsend!