Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Bartfiets

Even voorstellen

Bericht door Bartfiets »

Goedenavond,

Ik kwam vandaag op deze site terecht en het leek mij leuk om mij te registreren als eigenaar van een NSU fiets van 50 jaar oud (op basis van de F&S naaf). De fiets is eigenlijk nog wel in goede staat maar kan ook nog wel wat liefde en aandacht gebruiken. Wellicht kan ik hier aan de nodige tips komen om het rijwiel er nog beter uit te laten zien.
De voorrem heb ik al weer van een vers remblokje voorzien, en ook de jasbeschermer heb ik via internet op de kop getikt. Moet eigenlijk op een andere plek worden opgespannen, maar ik mis een haakje aan het frame.
Van de week zag ik bij de fietsenzaak om de hoek een nieuwe retro fiets staan met zo'n beschermer. Verder heb ik voor gewoon gebruik een nieuw zadel en nieuwe verlichting erop gezet.
Vroeger was ik in het bezit van een NSU Prinz 1000 L uit 1966, en ik heb iets met het merk. Vandaar dat ik die fiets niet kon laten staan.
Maar in deze tijd van milieubewustzijn knap ik liever een oude fiets op, dan een oude auto.
Verder nog...... ik ben 47 jaar woon in Den Haag met vrouw en kinderen die bikkels op de fiets zijn, want ze gaan door weer en wind zonder te klagen!

Vriendelijk groet,

Bart
Bijlagen
IMG_8149.jpg
IMG_8149.jpg (25.01 KiB) 2855 keer bekeken
maartenB

Re: Even voorstellen

Bericht door maartenB »

Hoi Bart,
Welkom op het forum!
Leuk om eens een Duitse fiets voorbij te zien komen, die zien we hier niet vaak.
En een NSU Prinz: die staat nog altijd ergens op mijn verlanglijstje, wat een gaaf klein autootje was dat toch!
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
asterduc

Bericht door asterduc »

dag Bart en welkom op het forum.

Mooie fiets heb je daar, alleen gaan hier niet veel leden gewonnen zijn door je zadel en verlichtig ombouw ;)

Bij een opruim kwam ik deze week nog een NSU balhoofd plaatje tegen.

@Maarten: een kennis van me heeft er nog enkele staan, na lang aandringen wil hij er misschien wel ééntje verkopen!
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
maartenB

Bericht door maartenB »

Ha nee, het moet niet te concreet worden, ik heb zeker nog voor 5 jaar werk aan mijn huidige autoproject.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Bartfiets

Bericht door Bartfiets »

Dank voor het warme welkom!

@asterduc: er zat nog een oude koplamp en oud achterlicht bij, maar die bij gebrek aan bedrading en dynamo kon ik daar niet zo veel mee. De klem waarmee de dynamo aan de vork vast zat had het lakwerk behoorlijk beschadigd. Maar goed, als er nog originele onderdelen mijn pad kruisen kan de fiets alleen maar mooier worden. Zoals met een NSU fietsbel bijvoorbeeld.
@Maarten: ik denk ook nog met veel plezier terug aan de kleine Prinz en de afgelegde kilometers!

HG,

Bart
Plaats reactie