Retro restoratie Locomotief 1957
Retro restoratie Locomotief 1957
Al enkele jaren reed mijn zoon op een Locomotief TdF uit 1957.
De fiets was door de vorige eigenaar overgespoten in oranje met zilvergrijs; over alles heen!
Dat maakt het besluit makkelijk, om er iets anders mee te doen dan een "echte restoratie".
Het resultaat wil ik jullie niet onthouden.
De fiets was door de vorige eigenaar overgespoten in oranje met zilvergrijs; over alles heen!
Dat maakt het besluit makkelijk, om er iets anders mee te doen dan een "echte restoratie".
Het resultaat wil ik jullie niet onthouden.
- Bijlagen
-
- Toestand VOOR.
- Locomotief-1957-TdfT.JPG (300.62 KiB) 9222 keer bekeken
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Re: Retro restoratie Locomotief 1957
Was het toch nog bijna gelukt om de foto niet te plaatsen.... 

- Bijlagen
-
- Toestand NA.
- loco-new-look.jpg (148.35 KiB) 9222 keer bekeken
Complimenten wat een mooi resultaat. Bijzonder detail die achterpadden in spinnenweb motief. Behalve op de bekende Gitane frames nog niet eerder gezien. Mijn exemplaar van de Locomotief TdF wacht nog op afbouw (o.a. de levering van de nieuwe decals (met dank aan Rutger)). Zodra deze groene fiets klaar is zal ik de foto's posten.
Eergister heb ik een Raleigh Record Sprint racefiets aangeschaft. Een fiets die al lang wilde hebben. Vanmiddag een beginnetje maken met de demontage. Mooi winterproject: ik ben er blij mee.
Eergister heb ik een Raleigh Record Sprint racefiets aangeschaft. Een fiets die al lang wilde hebben. Vanmiddag een beginnetje maken met de demontage. Mooi winterproject: ik ben er blij mee.
Beste Jacques,
De kleur en het achterlicht doen wat Frans aan. Wat betreft het zadel zijn er nu ook allerlei Brooks zadels in gekleurd leer verkrijgbaar. Een blauwe zou passender zijn.
De fiets ziet er netjes uit. Wat heb je gebiesd of niet?
Hij lijkt qua kleurstelling nu meer op een Tour d'Italia.
Groeten, Y.
De kleur en het achterlicht doen wat Frans aan. Wat betreft het zadel zijn er nu ook allerlei Brooks zadels in gekleurd leer verkrijgbaar. Een blauwe zou passender zijn.
De fiets ziet er netjes uit. Wat heb je gebiesd of niet?
Hij lijkt qua kleurstelling nu meer op een Tour d'Italia.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Niks zelf gebiesd, Yorick.
Dit is door 'n professional gespoten; iets lichter dan het origineel. Ik heb ook bewust wat dingen anders dan origineel gemonteerd; het Soubitez achterlicht is er een van.
Het donker zadel is voor tijdelijk; dat moet weer terug op mijn Gazelle
Er komt straks een honingkleurige B17 op.
Dit is door 'n professional gespoten; iets lichter dan het origineel. Ik heb ook bewust wat dingen anders dan origineel gemonteerd; het Soubitez achterlicht is er een van.
Het donker zadel is voor tijdelijk; dat moet weer terug op mijn Gazelle

Op een in mijn bezit zijnde Magneet Super Sport 1951 zitten ook dergelijke achterpadden. Bevestiging van de Simplex derailleur is ook gelijk.Viscount schreef:Complimenten wat een mooi resultaat. Bijzonder detail die achterpadden in spinnenweb motief. Behalve op de bekende Gitane frames nog niet eerder gezien.
Groeten van
Henk
Beste Henk,
Zou je eens een topic willen wijden aan je Magneet Super Sport, want ik ben wel erg benieuwd hoe hij eruit ziet en wat er aan onderdelen op zit.
Met vriendelijke groeten,
Yorick.
Zou je eens een topic willen wijden aan je Magneet Super Sport, want ik ben wel erg benieuwd hoe hij eruit ziet en wat er aan onderdelen op zit.
Met vriendelijke groeten,
Yorick.
Sportief fietsend!
Beste Yorick,
Het gaat hier meestal over heren fietsen. Deze Magneet is een dames fiets. Er heeft al eens een foto van de fiets op het forum gestaan.
Meer foto's zijn te zien met deze link:
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... slEzuqozHR.
Wellicht is dat (voorlopig) voldoende.
Groeten van Henk
Het gaat hier meestal over heren fietsen. Deze Magneet is een dames fiets. Er heeft al eens een foto van de fiets op het forum gestaan.
Meer foto's zijn te zien met deze link:
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... slEzuqozHR.
Wellicht is dat (voorlopig) voldoende.
Groeten van Henk