Even voorstellen.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
W Rüdiger

Even voorstellen.

Bericht door W Rüdiger »

Hallo allemaal,

Mijn naam is William, woon in Almelo en mijn hobby is oude fietsen opknappen.
Doorgaans opknappers weer gebruiksklaar maken als stationsfiets en door- verkopen, maar voor de echte oude fiets loop ik toch wel echt warm.
Ik hoop op dit forum veel bruikbare informatie te vinden en uiteraard veel te lezen over mijn hobby.
Onlangs heb ik een oude (Union) omafiets aangeschaft die ik voor mezelf houd en ga opknappen. Deze zal deze in een ander topic voorstellen.

Met vriendelijke groet, William.
gerritkan

Re: Even voorstellen.

Bericht door gerritkan »

Welkom William op dit forum .

We zien graag een foto van je Union .
W Rüdiger

Bericht door W Rüdiger »

gerritkan schreef:Welkom William op dit forum .

We zien graag een foto van je Union .

Dank je wel.
Ik ben me nog aan het inlezen op het forum.
Mijn fiets is te zien in het topic; "Welk merk of bouwjaar is dit".

Mvg. William.
Gearing

Bericht door Gearing »

Mijn naam is Jeroen Weijer, ik woon in Bruchem(bij Zaltbommel)en heb als hobby fietsen repareren, maar vooral de oude gazelle's vind ik interessant. Mijn specialiteit is het repareren/reviseren van de Sturmey Archer 3 versnellingsnaaf vanaf de 70er jaren. Dus graag reactie als u een te repareren naaf heeft. Ook wielen spaken en richten heb ik als hobby.
Ik hoop dat ik via deze site mensen kan helpen en misschien kunnen anderen mij helpen bij het zoeken naar een bepaald onderdeel o.i.d.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Jeroen,

De versnellingsnaaf is één van de meest uitdagende onderdelen aan een oude fiets. Bij moderne fietsen komen daar verende voorvorken, hydrolische remmen, schijfremmen en elektronische hulpaandrijving bij.

Ik ben fietsenmaker in opleiding en heb zowel ervaring met Sturmey Archer als met Fichtel und Sachs naven. Hier zal in de nabije toekomst nog Shimano bij komen. Uiteindelijk hoop ik ook Roloff 14 versnellingsnaven te kunnen reviseren.

Als je het leuk vindt ben je welkom om een keer samen te sleutelen. Heb je zelf veel versnellingsnaven liggen en zo ja welke? Ik heb nog wel een paar FW naven liggen die schoongemaakt moeten worden.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gearing

Bericht door Gearing »

Dan ben je een leuk vak aan het leren. Is dat MBO? Ik heb de Nexus 7 ook vaak gereviseerd. De 8 wil ik nog een keer proberen.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Jeroen,

Beroepsmatig vervangen we vaak het hele binnenwerk in één keer, omdat dat goedkoper is. Als je me dat kunt leren reviseren, graag. Dan leer ik je de SA vier en vijf naven.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie