Bakfiets t Mannetje

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
L.M.Blackman

Bakfiets t Mannetje

Bericht door L.M.Blackman »

Ik heb een oude 't Mannetje bakfiets gekocht van 16 jaar oud, voor €150,- maar ben niet (fiets)technisch aangelegd, vandaar dat ik raad zoek bij de kenners op dit forum.

Ik wil de bakfiets gebruiken om er bakken met materiaal in te vervoeren. Ik geef workshops en sta soms op markten, deze spullen wil ik in de bakfiets kunnen verplaatsen.

De bak en fiets hebben inmiddels een mooi kleurtje, maar bij de fietsenmaker bleek dat hij niet rij klaar is, en er een hoop vervangen moet worden wil ik er veilig mee over straat kunnen.

Wat er in ieder geval vervangen moet worden is: achterwiel, versnelling, verlichting. Ik heb reeds twee offertes ontvangen. van €300,- en €400,-

Mijn vragen:

- Is zo'n opknapbeurt van €400,- de moeite waard?
- Zijn er ook betrouwbaren tweede hands onderdelen te vinden voor deze bakfiets?
- Wie in Amsterdam is er handig met dit soort bakfietsen?

Is er ook een plek waar ik beelden kan up loaden om te laten zien?

Groet, Lyviënne
Bijlagen
bakfiets wit ornaje.jpg
bakfiets wit ornaje.jpg (8.33 KiB) 5500 keer bekeken
de rode

Re: Bakfiets t Mannetje

Bericht door de rode »

misschien klinkt het niet leuk maar dit is geen oude fiets ; 16 jaar is niet oud
L.M.Blackman

Beste de Rode,

Wil je daarmee zeggen, dat ik niet op het juiste forum zit? Dat wil ik dan wel graag weten.
de rode

Bericht door de rode »

waarschijnlijk ga je hier geen reacties krijgen vawege de,, verkeerde doelgroep,, voor jouw fiets ; je zou het op transportfiets.net kunnen proberen maar dat gaat eigenlijk ook over oudere[bak en transport] fietsen als de jouwe ; deze valt meer onder gebruikte fietsen en daar zijn voor zover ik weet geen verenigingen van ; succes !
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Inderdaad geen oude fiets. Onder de 300 gaat het in ieder geval niet lukken als je een onderhoudsbeurt plus deze reparaties wilt. Haal je dat eruit? Ja, dan gewoon doen.
Sportief fietsend!
de rode

Bericht door de rode »

persoonlijk vind ik het niet verstandig als je een fiets koopt waar alles aan moet gebeuren, als je zelf niet handig bent geld ; eet wat gaar ik koop wat klaar is ; verder is het lijkt mij ook geen goede keuze om versnellingen op een bakfiets te kiezen als je zware zaken moet vervoeren , dat is vragen om problemen , beter was geweest om een goede echte ouderwetse bakfiets aan te schaffen , daar kun je veel opladen en die zijn ervoor gemaakt om lang mee te gaan ; doe alsnog wijs ; zet deze op marktplaats en gooi de opbrengst + te maken reparatiekosten bij elkaar om een goede oude bakfiets te kopen ; let daarbij vooral goed op de staat van de trapas en rem en neem desnoods iemand mee die weet van de rand en de hoed
peterl

Bericht door peterl »

Jeroen Kreeft heeft vroeger bij 't Mannetje gewerkt en is laatst voor zichzelf begonnen. Het bedrijf is gevestigd op de Kastanjeweg nr 20 tel 0206651137.

succes met je bakfiets.

Peterl.
L.M.Blackman

Dank Peter. Ik ben naar Jeroen Kreeft gegaan voor advies! Volgens hem kan ik er gewoon op rijden en hem gewoon affietsen. Niet veel geld insteken.

Dank!
Plaats reactie