Hallo,
Ik ben 33 jaar, en woon in de omgeving van Leiden. Ik rijd al jaren 'oude' fietsen omdat ik ze mooier, degelijker en makkelijker te onderhouden vind dan moderne fietsen. Ik lees al een poosje regelmatig op dit forum, en vind het erg informatief.
Op het moment is mijn dagelijks vervoer een '69er Raleigh Roadster, binnenkort wordt dat een Gazelle Sport Luxe uit 1964. Waarbij ik nog de laatste puntjes op de i aan het zetten ben.
Verder ben ik een liefhebber van de Swingbike uit 1975. Dit is een Amerikaanse kinderfiets (in de stijl van de lowriders) waarbij onder het zadel nog een balhoofd zit. Hierdoor kun je het achterwiel ook sturen, heel mal. Ik heb er twee in mijn bezit: eentje ben ik nog aan het opbouwen, de ander rijd ik zomers zo veel mogelijk.
Ik heb me vooral aangemeld bij het forum omdat ik sinds kort in het bezit ben van een ècht oude fiets, waar ik graag het één en ander over te weten wil komen. Het betreft een bijzondere, vooroorlogse kruisframe tandem. Ik zal mijn foto's en vragen binnenkort posten.
Groeten,
Martijn.
Even voorstellen
Re: Even voorstellen
Ik ben benieuwd Martijn,
Ook zou ik graag zo'n swingbike eens in het echt zien en rijden: lijkt me een heel avontuur! Maar kun jij nog rijden op een kinderfiets?
groet,
Maarten
Ook zou ik graag zo'n swingbike eens in het echt zien en rijden: lijkt me een heel avontuur! Maar kun jij nog rijden op een kinderfiets?
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Even voorstellen
Maarten,
Ik kan met mijn lengte (1.80m) prima fietsen op de Swingbike. Het achterwiel is met 20 inch gelijk aan een vouwfiets, het zadel staat alleen wat laag (zodat je razendsnel je voeten op de grond kunt zetten wanneer het fout dreigt te gaan). Hierdoor kun je helaas je benen niet zo goed strekken bij het trappen. Verder is het comfort van zo'n banaan zadel te vergelijken met een houten plank, en is het balanceren vooral voor beginners nogal inspannend. Lange ritten zitten er dus helaas niet in. Na een uurtje of twee ben zelfs ik wel uitgeput.
Ik zou zeggen: kom het gerust een keertje proberen
Groeten,
Martijn
Ik kan met mijn lengte (1.80m) prima fietsen op de Swingbike. Het achterwiel is met 20 inch gelijk aan een vouwfiets, het zadel staat alleen wat laag (zodat je razendsnel je voeten op de grond kunt zetten wanneer het fout dreigt te gaan). Hierdoor kun je helaas je benen niet zo goed strekken bij het trappen. Verder is het comfort van zo'n banaan zadel te vergelijken met een houten plank, en is het balanceren vooral voor beginners nogal inspannend. Lange ritten zitten er dus helaas niet in. Na een uurtje of twee ben zelfs ik wel uitgeput.
Ik zou zeggen: kom het gerust een keertje proberen

Groeten,
Martijn