Zoek een goed tehuis voor Heren Gazelle bouwjaar 1932.
zie link
https://picasaweb.google.com/1020165043 ... directlink
GAZELLE heren 1932 zoekt goed huis.
GAZELLE heren 1932 zoekt goed huis.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Re: GAZELLE heren 1932 zoekt goed huis.
Leuke, goed bewaarde fiets zeg.
Even een opmerking: de oogjes aan de bagagedrager zijn volgens mij niet voor de bevestiging van bagagetassen (daar zijn ze ook te licht voor) maar voor het geleiden van de leren riempjes die vroeger bovenlangs de bagagedrager liepen. Nog voor er rubberen snelbinders waren, dus.
Groetjes,
Maarten
Even een opmerking: de oogjes aan de bagagedrager zijn volgens mij niet voor de bevestiging van bagagetassen (daar zijn ze ook te licht voor) maar voor het geleiden van de leren riempjes die vroeger bovenlangs de bagagedrager liepen. Nog voor er rubberen snelbinders waren, dus.
Groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
De firna Seijkens bestaat nog steeds en is al die tijd gevestigd geweest in de Molenstraat in Helmond. Ik zie dat de eigenaar in 1932 P.M Seijkens heette. Naar ik vermoed zijn zoon Harry heeft hem opgevolgd. Deze was getrouwd met een tante van mijn vader, Cis Wilde. Haar broer had ook een rijwielzaak. Dat is Ant (Tonny) Wilde, een oom van mijn vader. De Empo kruisframe uit 1948 (zie een van mijn andere bijdragen) is afkomstig van deze Tonny Wilde. Seijkens is later voortgezet door Piet, een zoon van Harry Seijkens, en volle neef van mijn vader. Toevallig beschik ik ook over een spatbordplaatje van de firma Seijkens. Dit is een modernere uitvoering; voor bevestiging op het achterspatbord. Die heb ik gemonteerd op mijn Fongers 1953. Historisch niet verantwoord, want die fiets komt niet van Seijkens. Bovendien verkocht hij dat merk niet, voor zo ver ik weet. Maar wel leuk, omdat ik zelf uit Helmond kom en familie ben van Seijkens. Toen ik klein was kwam ik nog wel eens bij tante Cis. Van de Empo heb ik het originele spatbordplaatje van Ant. Wilde. De restauratie van die fiets vordert langzaam, daarover later meer. Mocht de Gazelle ooit weggaan dan houd ik me aanbevolen voor het plaatje.
Pim
Fongers HF60 1953, Empo kruisframe 1948
Fongers HF60 1953, Empo kruisframe 1948
Historie van deze fiets is precies bekend, Pim.
Komt uit familie Van de Vorst uit Ommel. Grootvader Van de Vorst kocht de fiets om de familie te kunnen informeren over de geboorte van z'n 1e kind!
Het dealerplaatje demonteren staat zo'n beetje gelijk aan geschiedvervalsing; dat gaat niet gebeuren dus.
De fiets gaat weg naar 'n bekende, met 1e recht op terugkoop.
Komt uit familie Van de Vorst uit Ommel. Grootvader Van de Vorst kocht de fiets om de familie te kunnen informeren over de geboorte van z'n 1e kind!
Het dealerplaatje demonteren staat zo'n beetje gelijk aan geschiedvervalsing; dat gaat niet gebeuren dus.
De fiets gaat weg naar 'n bekende, met 1e recht op terugkoop.
-----__o-........................__-o
Hallo Maarten, leuk je reactie op de oogjes onder de bagadrager
dat is inderdaad zo.
Deze komen op veel vooroorlogse Gazelle fietsen voor.
Groeten, Koos
dat is inderdaad zo.
Deze komen op veel vooroorlogse Gazelle fietsen voor.
Groeten, Koos