Hoi Maarten W.,
Ik heb jou net een mail gestuurd, hoop dat ik het goede adres heb.
groet, Jos
Onderdelen Fongers 1920
Re: Onderdelen Fongers 1920
foto van het huidige voortandwiel.
Lijkt me sterk dat dat erop hoort.... maar ik sta open voor elke mening.
Lijkt me sterk dat dat erop hoort.... maar ik sta open voor elke mening.
- Bijlagen
-
- IMAG1005.jpg (168.47 KiB) 2773 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Onderdelen Fongers 1920
Beste Maarten,
Hier zijn de gaten wel erg groot, maar het zou me niks verbazen als dit het vervangingstandwiel van de fabrieksrevisie is. Bij mij zit er ook een geheel vlak tandwiel op, wel met het bekende patroon, maar dus zonder verstevigende rand onder de tanden.
Als je fiets tussen 1951 & 1959 is gereviseerd dan kun je de reparatieboeken erop naslaan. Geeft verder weinig details, maar dan heb je een datum.
Hier zijn de gaten wel erg groot, maar het zou me niks verbazen als dit het vervangingstandwiel van de fabrieksrevisie is. Bij mij zit er ook een geheel vlak tandwiel op, wel met het bekende patroon, maar dus zonder verstevigende rand onder de tanden.
Als je fiets tussen 1951 & 1959 is gereviseerd dan kun je de reparatieboeken erop naslaan. Geeft verder weinig details, maar dan heb je een datum.
Sportief fietsend!
Re: Onderdelen Fongers 1920
Heren even een reactie op verchroomde onderdelen.
Iedereen weet dat er onder oud chroom nikkel zit.
Om nu dat chroom simpel te verwijderen, doe je het volgenmde;
Neem een stalen bak, groot genoeg om je onderdelen in te stoppen
Vul deze bak met lauw water.
Leg op de bodem een stuk plat rubber.
Doe(op 10 liter plusm. halve zak)huishoudsoda van bijv.driehoek in het water en dan goed roeren.
Neem een instelbare acculaderwaarvan de amp.instelbaar zijn.
Zet de plus op het werkstuk en de min op de bak.
Leg het werkstuk met plus klem op het rubber in de bak.
Zet de acculader aan.
Het water begint te borrelen en er komt groene rook vanaf.
Begin met een lage amperage.
Gevolg, nieuw nikkel komt te voorschijn, afval afvoeren als chemisch afval.Problemen?bel me 0627187024 Succes, Koos
Iedereen weet dat er onder oud chroom nikkel zit.
Om nu dat chroom simpel te verwijderen, doe je het volgenmde;
Neem een stalen bak, groot genoeg om je onderdelen in te stoppen
Vul deze bak met lauw water.
Leg op de bodem een stuk plat rubber.
Doe(op 10 liter plusm. halve zak)huishoudsoda van bijv.driehoek in het water en dan goed roeren.
Neem een instelbare acculaderwaarvan de amp.instelbaar zijn.
Zet de plus op het werkstuk en de min op de bak.
Leg het werkstuk met plus klem op het rubber in de bak.
Zet de acculader aan.
Het water begint te borrelen en er komt groene rook vanaf.
Begin met een lage amperage.
Gevolg, nieuw nikkel komt te voorschijn, afval afvoeren als chemisch afval.Problemen?bel me 0627187024 Succes, Koos
Re: Onderdelen Fongers 1920
Dank voor de tip Koos, zo doe ik het ook altijd!
Werkt goed.
Werkt goed.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net