Gazelle kruisframe 1963
Re: Gazelle kruisframe 1963
ook ik betrap mezelf wel eens op purisme ; dwz als je weet hoe het hoort te zijn / je iets wat afwijkt niet altijd weet te waarderen , maar het is natuurlijk ook zo dat vooral beginnende liefhebbers niet altijd weten wat orgineel is en wat niet , dat wil dan niets zeggen over het plezier wat ze aan hun aankoop beleven en juist door zo,n aankoop word men wijzer en word de intresse voor ,,de oude fiets ,, misschien juist sterker gewekt;veel plezier van je kruisframe
Bedankt voor jullie bijdragen allemaal! Mocht iemand iets te koop hebben in de richting van trapas/cranks en spatborden: ik ben geïnteresseerd! Tot die tijd ga ik ervoor zorgen dat deze schuurklever weer in de stad (Zwolle) te zien zal zijn!
Heeft iemand wat meer informatie over deze fiets? Welk merk verlichting zat er bijvoorbeeld origineel op? En wat voor achternaaf hoort er origineel bij? Dan kan ik wat gerichter op zoek naar onderdelen 

Super leuk ding! En ondanks dat niet alles origineel is, toch weer een gered en rijdend kruisframe!
Niks mis mee toch? Elke rijdende oldtimerfiets is er weer een!
Rond 1963 zal er een Elga verlichtingssetje op hebben gezeten. Achterlichtje durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar mischien een alu achterlicht van het merk Koets? Zie foto's
En achterwiel met Torpedo remnaaf. Witte banden, zullen de fiets vast goed doen! Geniet ervan zou ik zeggen! 

- Bijlagen
-
- koets lichtje.JPG (29.15 KiB) 4096 keer bekeken
-
- elga lichtsetje.jpg (38.26 KiB) 4096 keer bekeken
Less is more 

typisch Gazelle aangesoldeerd rond achterlicht met rood plastic glas en witte plastic rand.
Dit type licht, maar dan op het gewelfde spatbord. Op deze foto staat het vlakke sporttype spatbord.
Voor de overige onderdelen zie bijgaande lijst.
Je kon een pakket bijkopen waarin verschillende toebehoren waren voorzien.
Groeten,
Ed.
Dit type licht, maar dan op het gewelfde spatbord. Op deze foto staat het vlakke sporttype spatbord.
Voor de overige onderdelen zie bijgaande lijst.
Je kon een pakket bijkopen waarin verschillende toebehoren waren voorzien.
Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Geniaal! Bedankt voor de hulp allemaal. Spatborden heb ik inmiddels, en ik heb een PB gekregen met een goede tip voor een donorfiets. Binnenkort toch maar even lid worden van Oudefiets...