drie weken terug weer een mooie fiets op de kop getikt op 1 van mijn vele struun tochten door de omgeving.
het gaat om een Gruno Model Nr. 1 uit Nijmegen.
ik kwam die zaterdag middag langs het museum voor handwerktuigen in Kropswolde waar ik zelf al een tijdje wou kijken.
had zelf net weer een fiets klaar waar ik mee aan het proeffietsen was.
na wat rond gekeken te hebben kwam ik in gesprek met de eigenaar M. Lagerwerf( volgens mij).
ik liet zo vallen dat ik nog een oude opafiets zocht, en nou wou het toeval dat hij er eentje over had.
Dus even naar de fiets kijken. voorwiel lag er uit, vooras draad was kapot gedraaid, zat geen voorbinnenband in, maar dat zijn dingen die voor mij niet echt van betekenis zijn omdat dat bij bijna alle oude fietsen wel zo is die ik krijg of koop.
Dus eerst weer snel naar huis gefietst. thuis overlegd en direct opgehaald. hij was een beetje stoffig. aangezien het een ex-museum fiets is.
Dus thuis even een nieuwe as er in gezet, voorband er in. helemaal met zwarte autokleurwas gepoetst.
maar hij is zo goed als nieuw.
origineel bieswerk en transfers en lak.
alleen geen spatbord plaatje meer( mocht iemand er 1 hebben, ik hou me aanbevolen.)
Had zelf nog twee mooie jasbeschermers liggen waar alleen de stiksels van geknapt waren dus eem helemaal opnieuw gestikt.
Kettingkast ga ik straks ophalen en banden ook.
want de banden die er nu omzitten zijn een beetje heel erg droog.
Zit een philidyne koplamp op(als iemand nog een philidyne dynamo overheeft die werkt, hou ik mij ook voor aanbevolen)
origineel stuur, fietsbel en slot.
Alleen het crankstel is van gazelle maar zolang ik geen originele vind rijdt dit ook goed. en met de kettingkast er op valt het niet zo erg op.
Maar nu eerst wat foto's. hier zijn de jasbeschermers nog kapot. Heb hem vorig weekend even goed ingefietst samen met m'n kameraad waar ik al heel wat kilometers mee heb afgelegd.
(De mensen die ons kennen noemen ons niks voor niks kilometervreters.)
Eem noar Grunn tou, ja. is toch een kleine 70 kilometer.
Dat is zo eem wel een beetje alles wat er tot nu toe te vertellen valt betreft de Gruno.
Wou nu nog eff een paar foto's nemen Maar de telefoon werkt weer niet mee.

Groet,
Don.