Ik heb een Gazelle Sport Luxe uit 1962 met SA 3 versn, trommelremmen, stangenbediening, op de kop getikt. Alle onderdelen zijn voor zover ik kan nagaan origineel op zadel en banden na. De fiets is in redelijke staat. Alle transfers hebben de tand der tijd goed doorstaan. De lak is dof en heeft gebruikssporen. Het chroomwerk van stuur en stangen daarintegen is voornamelijk afwezig (Gazelle kwaal uit die tijd?). Een deel van de schroefring om het achterlichtglaasje (aan gesoldeerd type) is afgebroken (kan nog wel worden gebruikt). Ik wil deze fiets in restaureren waarbij je best mag zien dat het om een ruim vijftig jaar oude fiets gaat.
Ik zoek daarom:
1. Achterlichtglaasje met schroefring voor aangesoldeerd achterlicht
2. Stangenstuur met stangen of delen daarvan
3. Gazelle zadel (bij voorkeur leer)
Wie kan mij helpen? Ik kom naar de beurs op 19 april.
Jaap-Willem
Onderdelen Gazelle sport luxe 1962
Onderdelen Gazelle sport luxe 1962
Laatst gewijzigd door JeWeKa op 2 mar 2015, 21.40, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Jaap-Willem
Jaap-Willem
Re: Oderdelen Gazelle sport luxe 1962
dag Jaap-Willem,
leuk dat je de fiets weer mooi gaat maken.
Een groot deel van de benodigde onderdelen heb ik wel liggen, maar je gaat ze tevens ook bij verschillende aanbieders in Berlicu vinden. Op elke stand ligt wel zo'n Koets glaasje en hier en daar een Gazelle stuur. Ben momenteel trouwens toevallig aan eenzelfde fiets bezig.
Plaats eens een foto, ben er wel benieuwd naar.
De lak krijg je zo glanzend als je maar wil. Dat is een kwestie van polieren. De lakkwaliteit was dusdanig hoog dat ie wel wat kan hebben. Alleen oppassen met de biezen en de transfers, die zijn niet zo resistief tegen hevig polierwerk.
Ed
leuk dat je de fiets weer mooi gaat maken.
Een groot deel van de benodigde onderdelen heb ik wel liggen, maar je gaat ze tevens ook bij verschillende aanbieders in Berlicu vinden. Op elke stand ligt wel zo'n Koets glaasje en hier en daar een Gazelle stuur. Ben momenteel trouwens toevallig aan eenzelfde fiets bezig.
Plaats eens een foto, ben er wel benieuwd naar.
De lak krijg je zo glanzend als je maar wil. Dat is een kwestie van polieren. De lakkwaliteit was dusdanig hoog dat ie wel wat kan hebben. Alleen oppassen met de biezen en de transfers, die zijn niet zo resistief tegen hevig polierwerk.
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Re: Onderdelen Gazelle sport luxe 1962
Hallo Ed,
Bedankt voor je reactie. Het glaasje dat ik zoek is niet van een koetslampje maar van aan het achter spatbord vast gesoldeerd type lamp. Ik zal morgen bij daglicht foto's maken.
Met vriendelijke groet,
Jaap-Willem
Bedankt voor je reactie. Het glaasje dat ik zoek is niet van een koetslampje maar van aan het achter spatbord vast gesoldeerd type lamp. Ik zal morgen bij daglicht foto's maken.
Met vriendelijke groet,
Jaap-Willem
Met vriendelijke groet,
Jaap-Willem
Jaap-Willem
Precies, en dat is dus van 'Koets'JeWeKa schreef:Het glaasje dat ik zoek is niet van een koetslampje maar van aan het achter spatbord vast gesoldeerd type lamp.

het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Foto's van deze fiets op: "Technische vragen, reparatie en restauratie".
met vriendelijke groet,
Jaap-Willem
met vriendelijke groet,
Jaap-Willem
Met vriendelijke groet,
Jaap-Willem
Jaap-Willem