Gazelle oma Fahrrad

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
EdMondain

Gazelle oma Fahrrad

Bericht door EdMondain »

Op Ebay de staat nog een Gazelle fiets te koop met opmerkelijke kleine verschillen. Vooral de kijkglaasjes aan de zijkant van het achterlicht heb ik nog nooit gezien.
Bijlagen
$_57.JPG
$_57.JPG (202.62 KiB) 4396 keer bekeken
maartenB

Re: Gazelle oma Fahrrad

Bericht door maartenB »

Ja apart zeg!
Volgens de beldop komt de fiets uit Baarlo, maar met die bandrem lijkt het toch echt een Duits model.
Wie weet of Duitsland andere wetten had omtrent achterlichtjes? Hoe zit dat met jouw Duitse Gazelle, Elibert?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ik zie dit bericht nu pas. mijn d10 heeft een koets achterlicht. maar wel een bandrem. kijkglaasje aan de zijkant is mij ook een raadsel. en lijkt me ook niet echt handig om het te zien zo.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Je noemt kijkglaasjes. Zitten ze aan beide zijden? Dan zou het natuurlijk kunnen dat de bedoeling is dat ze zijdelings een lichtje uitstralen. Zoals ook de Bosch koplamp, die aan beide kanten van het glas een soort prisma'tje heeft. Ik weet niet van Duitse wetgeving uit die periode maar dat zou zoiets wel verklaren. Voor controle of het lampje brandt heb je er inderdaad niets aan...
Bijlagen
Bosch koplamp.JPG
Bosch koplamp.JPG (80.13 KiB) 4317 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie