Hallo Oude fietsen liefhebbers,
Ik heb een oude fiets gekocht. Ik denk het is een toerfiets waar een bagagedrager voorop zit zoals bij de transport fietsen.
Het frame nummer is 7-8724.
Graag zou ik het bouwjaar weten.
De fiets heb ik gekocht omdat het me aan de goede oude tijd in Drenthe bij mijn grootouders doet denken.
Met vriendelijke groet uit Oldenburg,
Roelof Ensing.
Welk bouwjaar is deze Magneet fiets.
-
Welk bouwjaar is deze Magneet fiets.
- Bijlagen
-
- MAGNEET fiets 004.jpg (200.4 KiB) 2447 keer bekeken
-
- MAGNEET fiets 003.jpg (206.76 KiB) 2447 keer bekeken
Re: Welk bouwjaar is deze Magneet fiets.
het dateringsboekje van vereniging De Oude Fiets is niet duidelijk over Magneet. Of eigenlijk wel: het is geen erg logische reeks.
Wel staat er dat de reeks van 1 + 4 cijfers gebruikt werd van midden jaren 50 tot midden jaren 60.
Kijk eens naar de remnaaf van je fiets. Vaak staat op de naafhuls de fabrikant en wat getalletjes en letters. Daar kan een bouwjaarcode bij zitten, zeker als het een Torpedo is.
groet,
Maarten
Wel staat er dat de reeks van 1 + 4 cijfers gebruikt werd van midden jaren 50 tot midden jaren 60.
Kijk eens naar de remnaaf van je fiets. Vaak staat op de naafhuls de fabrikant en wat getalletjes en letters. Daar kan een bouwjaarcode bij zitten, zeker als het een Torpedo is.
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Re: Welk bouwjaar is deze Magneet fiets.
Hallo Maarten,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga kijken op de fietsnaaf wat er op staat.
Met vriendelijke groet ,
Roelof.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga kijken op de fietsnaaf wat er op staat.
Met vriendelijke groet ,
Roelof.