Frederieke met een jaren '80 Puch Maxima

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Frederieke

Frederieke met een jaren '80 Puch Maxima

Bericht door Frederieke »

Hallo, ik ben Frederieke, ik ben 44 jaar en ik woon in Amsterdam. Ik ben lid van dit forum geworden omdat ik een (niet zo heel) oude fiets heb waar ik erg aan gehecht ben. Ik wil hem graag rijdende houden. Het is een sportfiets Puch Maxima, ik denk uit de jaren '80. Stalen frame maar lichtgewicht en goede kwaliteit onderdelen. Ik wilde hem eerst maar verkopen dus hij staat nu op Marktplaats, als je interesse hebt om er meer van te weten of zien kun je daar zoeken. Ik ga hem er wel afhalen over een paar dagen.

Ik ben op dit forum om wat concrete vragen te stellen en ik kan niet veel bijdragen. Ik weet dat het niet zo leuk is als mensen alleen maar lid worden om een vraag te stellen en dan nooit meer wat laten horen, dus dat zal ik niet doen! Het is misschien voor leden ook wel leuk als ik wat over deze fiets post, alleen al omdat het niet zo'n bekend type is.

Verder houd ik natuurlijk van fietsen. Ik heb heel lang rondgereden op een jaren '70 Peugeot racefiets van mijn opa waar ik helemaal verzot op was. Iedereen lachte me altijd uit om dat malle fietsje, dit was in de jaren '90 toen oude racefietsen niet bepaald in de mode waren. Die is helaas door de gemeente doorgezaagd. Ik had ook een omafiets van mijn oma uit de jaren '40 of 50 en die is dan weer gestolen :( Dat is Amsterdam.

Uit mijn Puch is al 2x het voorwiel gestolen maar tegenwoordig staat hij op zolder.

Ik heb ook een moderne trekkingfiets, MTB en natuurlijk een stadsfiets maar die zijn niet zo interessant hier :)
Durabo88

Re: Frederieke met een jaren '80 Puch Maxima

Bericht door Durabo88 »

Welkom

Een fiets goed rijdende houden is een kwestie van goed onderhoud.
Sportief fietsend!
Frederieke

Bericht door Frederieke »

Onderhoud heeft een fiets als deze nauwelijks nodig.

Ik denk dat een fiets rijdende houden meer een kwestie van wil is. Vooral bij reparaties. Als ik een nieuw achterwiel in een fiets wil laten zetten, is het goedkoper en makkelijker om via marktplaats een andere fiets te kopen.
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Frederieke,

je hebt helemaal gelijk, er staan op MP genoeg Fietsen waar zo zo op weg kan rijden en de prijs is vaak goedkoper dan het onderdeel wat je nodig hebt, is ook een keerzijde aan dat je beter een Fiets kan slopen en verkopen in onderdelen omdat er weinig voor gegeven wordt en op die manier verdwijnen zo mooie fietsen met alleen winstoogmerk in gedachten,

Groetjes Hans en veel fietsplezier
Plaats reactie