Hoi,
Ik ben Joost, geboren in 1956 dus nu 58 jaar oud. Mijn drie kinderen zijn nu groot en ik heb altijd hun en onze eigen fietsen zo veel mogelijk onderhouden en gerepareerd (en nu nog). Dat vond en vind ik over het algemeen geen vervelend werk. Ik rijd al meer dan vijfentwintig jaar op een oude Cové (Van een vroegere fietsfabriek uit Blerick) en vond dat wel wat hebben. Vorig jaar heb ik voor 40,-- nog een damesfiets Cové gekocht voor de "kick". Intussen is van het een het ander gekomen en heb ik nog een aantal oudere fietsen o.a. een Gazelle herenfiets met framenummer 384013, een nog oudere opknapper en een tandem (merk onbekend) met framenummer 52287 en nog een jonger tandem Gazelle met nr. 909646 aangeschaft. Wie weet bouwjaren bij de Gazelles en wie weet wat van de tandem op de foto?
Mvg. Joost
Joost56
Re: Joost56
Welkom op het forum!!!
Ik ben mijn dateringsboekje even kwijt (meegegeven aan een clublid) maar er moeten hier wel mensen zijn die je kunnen helpen met het dateren van je Gazelles.
Ik ben mijn dateringsboekje even kwijt (meegegeven aan een clublid) maar er moeten hier wel mensen zijn die je kunnen helpen met het dateren van je Gazelles.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
De tandem op de foto is zonder twijfel een Eysink, bouwjaar 1936/37. Dit op basis van informatie van forumlid en Eysink-kenner Eysfan. Kun je eens een foto van het framenummer posten (voor identificatie van andere Eysink-fietsen in de toekomst) en misschien kijken of je op de trommelremnaven iets kunt lezen? Als die van Sturmey-Archer zijn zou ergens (zijkant remtrommel) een 6 of een 7 voor het bouwjaar op moeten staan.
Jouw Gazelle's zijn van 1932 en 1952. De tandem van 1952 is wel interessant - ik ben nog geen zo "jonge" Gazelle-tandem tegengekomen, als ik de modernere Gazelle-tandemmodellen vanaf de jaren 60 even buiten beschouwing laat. Kun je misschien ook nog wat foto's van de hele tandem en van het framenummer plaatsen?
Als je op 31 mei nog tijd hebt kun je meedoen bij de Utrechtse tandemtocht!
Groeten,
fietser
Jouw Gazelle's zijn van 1932 en 1952. De tandem van 1952 is wel interessant - ik ben nog geen zo "jonge" Gazelle-tandem tegengekomen, als ik de modernere Gazelle-tandemmodellen vanaf de jaren 60 even buiten beschouwing laat. Kun je misschien ook nog wat foto's van de hele tandem en van het framenummer plaatsen?
Als je op 31 mei nog tijd hebt kun je meedoen bij de Utrechtse tandemtocht!
Groeten,
fietser
dat is niet zo bijzonder hoor fietser ; ik heb nog een gazelle tandem van 1954 zelfs
Interessant. Kun je daar foto's (incl. framenummerfoto) van posten of mij sturen?dat is niet zo bijzonder hoor fietser ; ik heb nog een gazelle tandem van 1954 zelfs
Groeten,
fietser
dat kan ; stuur me je mailadres maar