Pedersen 1903
Pedersen 1903
Beste allemaal .
Van uit Engeland even een berichtje over een aan koop.
Ik ben dit weekend bij de nationale bij eenkomst van de Engelse fietsen clubs een evenement wat ik iedereen kan aanraden , leuke mensen , veel interessante fietsen een markt met natuuurlijk fietsenen aan verwante zaken .
Maar ook een veiling waar oa een hoge bi verkocht werd voor 850 pond en je kon er zo mee weg fietsen . Ik wilde graag een sfafety kopen , waar er een van verkocht werd , maar het werd em al snel duidelijk Davide te duur zou zijn hij was hele maal op geknapt en erg mooi. Er werd ook een Pedersen van 1903 geveild een barn find , compleet met de Pedersen versnellings naaf .
Die heb ik kunnen kopen en lig nu op de achter bank in onderdelen .
Verdere gegevens volgen later komend weeken naar Beaulieu .
Groet van uit Engeland Gerrit Kan
Van uit Engeland even een berichtje over een aan koop.
Ik ben dit weekend bij de nationale bij eenkomst van de Engelse fietsen clubs een evenement wat ik iedereen kan aanraden , leuke mensen , veel interessante fietsen een markt met natuuurlijk fietsenen aan verwante zaken .
Maar ook een veiling waar oa een hoge bi verkocht werd voor 850 pond en je kon er zo mee weg fietsen . Ik wilde graag een sfafety kopen , waar er een van verkocht werd , maar het werd em al snel duidelijk Davide te duur zou zijn hij was hele maal op geknapt en erg mooi. Er werd ook een Pedersen van 1903 geveild een barn find , compleet met de Pedersen versnellings naaf .
Die heb ik kunnen kopen en lig nu op de achter bank in onderdelen .
Verdere gegevens volgen later komend weeken naar Beaulieu .
Groet van uit Engeland Gerrit Kan
Re: Pedersen 1903
Klinkt weer helemaal top hoor Gerit! Ik ben benieuwd naar de foto's!!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Fraai hoor Gerrit,
Een ouderwetse Pedersen is een echte constructie; hierbij een link naar een foto van een zeer fraai exemplaar:
http://bulgier.net/pics/bike/CoolBikes/ ... -Right.jpg
Veel succes met opknappen, Wiel
Een ouderwetse Pedersen is een echte constructie; hierbij een link naar een foto van een zeer fraai exemplaar:
http://bulgier.net/pics/bike/CoolBikes/ ... -Right.jpg
Veel succes met opknappen, Wiel
Ik kan helaas geen foto plaatsen die ik wel op Ipad heb staan , het zal vast wel kunnen want via een mail lukt het me wel . Op onderstaande site van het Pederson net is er een te zien . Die van mij heeft een hangmat zadel en de originele bagage drager .
komend weekend hoop ik op de beurs in Beaulieu een stel Westwood velgen te vinden
Het dekseltje voor de drieversnellings naaf is ook weg maar schijn te maken te zijn , een Engelse kennis heeft er een en zal de maten nemen , hij heeft ook een handleiding voor het maken van een hangmat zadel , die op het pederson net staat is nie zo duidelijk .
Maar daar staan ook weer foto's van een Nederlander die er zelf een heeft gemaakt .
Dus info genoeg te vinden.
Groeten Gerrit
Http://www.dursley-pedersen.net/origina ... _1904.html
komend weekend hoop ik op de beurs in Beaulieu een stel Westwood velgen te vinden
Het dekseltje voor de drieversnellings naaf is ook weg maar schijn te maken te zijn , een Engelse kennis heeft er een en zal de maten nemen , hij heeft ook een handleiding voor het maken van een hangmat zadel , die op het pederson net staat is nie zo duidelijk .
Maar daar staan ook weer foto's van een Nederlander die er zelf een heeft gemaakt .
Dus info genoeg te vinden.
Groeten Gerrit
Http://www.dursley-pedersen.net/origina ... _1904.html
-
Hallo Gerrit,
Ben je weer terug op het continent?
En hoe was Beaulieu? Ik neem aan dat het weer zo goed was als hier in Nederland.
Ik kreeg spontaan de kriebels om te gaan! Niet alleen voor de markt maar ook voor het landschap daar.
Volgend jaar gaan we zeker!
Ik ben erg benieuwd naar je Pedersen;De uitvoering, type remmen,stuur en framemaat.
Ik heb nog eens nagdacht over velgen maar momenteel niets liggen. Ik zoek zelf nog een 40 gaats Kron Prinz voor de Fongers fiets.
Raleigh en haar 50er jaren variaties (rudge ,triumph etc.) hadden nog steeds 40/32 gaats velgen dus helemaal onvindbaar zijn ze zeker niet.
Groeten,
Maarten
Ben je weer terug op het continent?
En hoe was Beaulieu? Ik neem aan dat het weer zo goed was als hier in Nederland.
Ik kreeg spontaan de kriebels om te gaan! Niet alleen voor de markt maar ook voor het landschap daar.
Volgend jaar gaan we zeker!
Ik ben erg benieuwd naar je Pedersen;De uitvoering, type remmen,stuur en framemaat.
Ik heb nog eens nagdacht over velgen maar momenteel niets liggen. Ik zoek zelf nog een 40 gaats Kron Prinz voor de Fongers fiets.
Raleigh en haar 50er jaren variaties (rudge ,triumph etc.) hadden nog steeds 40/32 gaats velgen dus helemaal onvindbaar zijn ze zeker niet.
Groeten,
Maarten
Beter laat dan nooit .
Mijn Dursley Pedersen is van 1903 dat was ook het eerste jaar dat ze hun eigen(wijze) versnelling maakte .
Die zit er bij mij dus ook in allen is het deksektje er niet bij , maar ik zou van een Engels man een mal krijgen om het na te maken .
De frame maat is 6 wat voor mijn lengte je juiste maat is .
Het bagage rekje achter is er ook bij , voor helaas niet maar dat was ook een extra . De remmen worden bediend door in steek handels waar van er een weg is en er een verkeerd model voor in de plaats gekomen is .
Het voorspatbord is niet origineel.
Op het ogeblik ligt hij helemaal uit elkaar .
De laatste boutjes van de remmen zijn onder hand ook los .
Zelfs de nippels van de spaken wilde op twee na los gedraaid worden .
Groet Gerrit Kan
Mijn Dursley Pedersen is van 1903 dat was ook het eerste jaar dat ze hun eigen(wijze) versnelling maakte .
Die zit er bij mij dus ook in allen is het deksektje er niet bij , maar ik zou van een Engels man een mal krijgen om het na te maken .
De frame maat is 6 wat voor mijn lengte je juiste maat is .
Het bagage rekje achter is er ook bij , voor helaas niet maar dat was ook een extra . De remmen worden bediend door in steek handels waar van er een weg is en er een verkeerd model voor in de plaats gekomen is .
Het voorspatbord is niet origineel.
Op het ogeblik ligt hij helemaal uit elkaar .
De laatste boutjes van de remmen zijn onder hand ook los .
Zelfs de nippels van de spaken wilde op twee na los gedraaid worden .
Groet Gerrit Kan
- Bijlagen
-
- S4300137.JPG (231.68 KiB) 12543 keer bekeken
-
- S4300136.JPG (236.46 KiB) 12543 keer bekeken
- HJvMontfort
Gerrit,
wat een prachtige fiets heb je op de kop getikt in Engeland.
Je krijgt zo een mooie collectie bij elkaar. Hoge Bi, Pedersen etc. Voor welke lengte is de 6 geschikt?
Groet, Martin
wat een prachtige fiets heb je op de kop getikt in Engeland.
Je krijgt zo een mooie collectie bij elkaar. Hoge Bi, Pedersen etc. Voor welke lengte is de 6 geschikt?
Groet, Martin
Mooie fiets, gefeliciteerd met je aankoop.
-
Hallo Gerrit, dat is een leuk project om te restaureren, ik ben wel een beetje jaloers op je hoor... Je koopt toch iedere keer een mooie fiets in Engeland. Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat onze visvijver zich verschoven heeft naar Engeland. Ik heb mijn Burgers fietsen op MP gezet in een poging een Raleigh kruisframe te kopen. Even wat ruimte maken. Dus minder fietsen meer kwaliteit als het ware. De Burgers fietsen deden me niet zo veel, wel gek want ik was in het begin best enthousiast over het merk. Achteraf vind ik ze een beetje lomp en de Engelse roadsters zijn gewoon echt beter en mooier afgewerkt. Misschien dat ik nog wel eens een Burgers fiets koop maar dan een wat vroegere. Voorlopig even wat verkopen om de langverwachte Raleigh kruisframe te kunnen kopen. Ik weet er een te hangen maar die is aan de prijs dus even sparen. Ik zie je in Vianen wel Gerrit.
Enne als er nog iemand een Raleigh kruisframe weet te staan/hangen... meld het me ajb zodat er weer een fiets van het lijstje gestreept kan worden.
groeten Michiel

groeten Michiel