1 mei 2015 - Antitankroute
Re: 1 mei 2015 - Antitankroute
De weersvoorspelling is in analogie met de Lentetocht van vorige zondag.
Licht bewolkt met af en toe een lonkende zon, 12 tot 15°C en mogelijk enkele ontsnapte druppels!
De route ligt nu definitief vast en heeft 4 etappes. De route meet 34 km waarvan 2/3de bestrating en 1/3de verharde zand- en grindwegen. Hoge-bi en safety approved.
Er is een pauze voorzien in een geklasseerde hoeve. Mie Tracteur zal ons verwelkomen en we blijven er lunchen.
We rijden naar de Abdij van Westmalle voor een Trappist van 't vat en vervolgen de rit via de mooiste oprijlaan van de voorkempen om te belanden in de boomgaard bij de vrienden van het Zoerselbos. De dorstigen kunnen zich terugtrekken in 't boshuisje terwijl de natuurliefhebbers zich in het bezoekerscentrum en de boerentuin kunnen begeven.
Langs het antitankkanaal sporen we dan terug naar Schilde om ons aldaar te mengen in het feestelijke gebeuren terwijl de oldtimer autos en motoren van hun rit terugkomen. Om 17:00 is er een prijsuitreiking gevolgd door een live optreden van Jo Lemaire.
Er zijn kraampjes met eten en drinken. Elke oude-fiets deelnemer zal van de organisatie nog een consumptiebon bekomen.
Wie er genoeg van heeft kan al of niet onder begeleiding terug naar de parking, welke duidelijk staat afgepeild.
Tot vrijdag.
Groeten,
Ed
Licht bewolkt met af en toe een lonkende zon, 12 tot 15°C en mogelijk enkele ontsnapte druppels!
De route ligt nu definitief vast en heeft 4 etappes. De route meet 34 km waarvan 2/3de bestrating en 1/3de verharde zand- en grindwegen. Hoge-bi en safety approved.
Er is een pauze voorzien in een geklasseerde hoeve. Mie Tracteur zal ons verwelkomen en we blijven er lunchen.
We rijden naar de Abdij van Westmalle voor een Trappist van 't vat en vervolgen de rit via de mooiste oprijlaan van de voorkempen om te belanden in de boomgaard bij de vrienden van het Zoerselbos. De dorstigen kunnen zich terugtrekken in 't boshuisje terwijl de natuurliefhebbers zich in het bezoekerscentrum en de boerentuin kunnen begeven.
Langs het antitankkanaal sporen we dan terug naar Schilde om ons aldaar te mengen in het feestelijke gebeuren terwijl de oldtimer autos en motoren van hun rit terugkomen. Om 17:00 is er een prijsuitreiking gevolgd door een live optreden van Jo Lemaire.
Er zijn kraampjes met eten en drinken. Elke oude-fiets deelnemer zal van de organisatie nog een consumptiebon bekomen.
Wie er genoeg van heeft kan al of niet onder begeleiding terug naar de parking, welke duidelijk staat afgepeild.
Tot vrijdag.
Groeten,
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
-
Klinkt allemaal goed Ed.
Ik zorg dat ik er bij ben morgen. De hoge bi blijft denk ik wel thuis . Ik zie de logistiek van het halen brengen niet helemaal goed gaan.
Aan het eind van de dag een van de fietsen nog ergens gaan ophalen en zo.
Tot morgen,
Maarten
Ik zorg dat ik er bij ben morgen. De hoge bi blijft denk ik wel thuis . Ik zie de logistiek van het halen brengen niet helemaal goed gaan.
Tot morgen,
Maarten
Maarten,Maarten Waarlé schreef:Klinkt allemaal goed Ed.
Tot morgen,
Maarten
we hebben een grote bestelwagen als volgwagen.
Daar staan 2 reservefietsen in voor het geval er iemand panne heeft.
Diegene die 2 fietsen willen inzetten, kunnen 1 fiets in de bestelwagen plaatsen. De volgwagen blijft steeds bij ons.
Dat leek ons een betere optie. Je zou bijvoorbeeld met de Bi tot aan de locatie van het middagmaal rijden en daar omwisselen.
Groet,
Ed.
-
Aha, Daar kan ik wel wat mee!
In feite zo als het de eerste keer georganiseerd was.
Dat is prettig omdat de wissel snel gemaakt is en niet achteraf (en vooraf) nog gereden moet worden om een en ander op de plaats van bestemming te krijgen.
Perfekt!
In feite zo als het de eerste keer georganiseerd was.
Dat is prettig omdat de wissel snel gemaakt is en niet achteraf (en vooraf) nog gereden moet worden om een en ander op de plaats van bestemming te krijgen.
Perfekt!
Precies Maarten, zo hebben we dat inderdaad 2 jaar geleden ook gedaan.
We zitten momenteel met 70 inschrijvingen en verwachten nog een dozijn mensen die onaangekondigd komen. Dat zal dan zowat de groep van vorig jaar zijn.
Maarten komt met zijn dochter op de hoge bi en ook Simon Groen en Jan Klein hadden toegezegd. Als jij en Eric daar nog bij komen dan zijn er 6 hoge bi's. De toeschouwers zullen blij zijn en ik verzeker jullie alvast veel bekijks.
De doorgangen aan het antitankkanaal zijn zoals je nog weet, voorzien van een smalle doorgang en een bareel. Onze begeleiders hebben een sleutel bekomen om deze te openen, zodoende hoeven de hoge bi rijders hier niet meer af te stappen.
Ook naar kledij toe verwachten we een aardige upgrade.
De hoeve waar we gaan lunchen hebben we deze middag opgekuist en ingericht en Mie Tracteur gaat ze nog een 'finishing touch' geven.
De weg die naar de geklasseerde hoeve loopt lag er minder gunstig bij. Gelukkig heeft de gemeente een handje toegestoken en de weg gisteren vlak geschaafd. Die lag vandaag mooi vlak.
Zowel accuweather als meteovista geven morgen droog weer bij een graad of 13 en een zwakke noord-oosten wind.
Goede reis en tot morgen.
We zitten momenteel met 70 inschrijvingen en verwachten nog een dozijn mensen die onaangekondigd komen. Dat zal dan zowat de groep van vorig jaar zijn.
Maarten komt met zijn dochter op de hoge bi en ook Simon Groen en Jan Klein hadden toegezegd. Als jij en Eric daar nog bij komen dan zijn er 6 hoge bi's. De toeschouwers zullen blij zijn en ik verzeker jullie alvast veel bekijks.
De doorgangen aan het antitankkanaal zijn zoals je nog weet, voorzien van een smalle doorgang en een bareel. Onze begeleiders hebben een sleutel bekomen om deze te openen, zodoende hoeven de hoge bi rijders hier niet meer af te stappen.
Ook naar kledij toe verwachten we een aardige upgrade.
De hoeve waar we gaan lunchen hebben we deze middag opgekuist en ingericht en Mie Tracteur gaat ze nog een 'finishing touch' geven.
De weg die naar de geklasseerde hoeve loopt lag er minder gunstig bij. Gelukkig heeft de gemeente een handje toegestoken en de weg gisteren vlak geschaafd. Die lag vandaag mooi vlak.
Zowel accuweather als meteovista geven morgen droog weer bij een graad of 13 en een zwakke noord-oosten wind.
Goede reis en tot morgen.
wat was dit een fantastische dag.
Ik hoop dat iedereen genoten heeft en goed is thuis gekomen.
Bedankt voor jullie komst en blijde gezichten.
Cijfers:
70 deelnemers, 10 begeleiders, 6 hoge bi's, 21 broden, 250 plakken kaas, 120 sneden ham, 3 kg koffie, 1 kg poepgelei, 1 kg choco, 250 gr koolzaadhoning, 35+3+3 km gereden, 17°C, jongste deelnemer 8 jaar, oudste deelnemer ?, 52 trappisten, 10 kg appels, gemiddelde snelheid 12 km/u, 3 ingeschakelde vervangfietsen, 2 lekke banden, 6 gebroken spaken, regen 0 mm!
Excuses als het einde iets chaotisch is verlopen.
De integratie in het live event was ook voor ons wat verwarrend. Er was met de organisatoren afgesproken dat er om 17:00 een speech kwam van 15 minuten en dat we daarna op regelmatige tijdstippen met een begeleider naar de orangerie terug konden. De autos en ook de motorfietsen kwamen echter later dan verwacht binnen waardoor de speech en shuttle meer dan een uur werd uitgesteld en iedereen individueel naar de orangerie terug ging. We hebben nog een aantal deelnemers kunnen begeleiden en blijkbaar heeft iedereen wel de weg naar huis teruggevonden.
Honderden fotos zijn er genomen, die komen binnenkort beslist wel ergens op het net te staan.
Hier alvast een paar shots uit m'n mobiel.
typisch antitankroute
zij staat haar mannetje en leidt ze zelfs!
Proficiat hoor Maarten, hier rijd je beslist als fiere vader achteraan
die van over 't water kunnen wel wat hebben
tot winnend koppel verkozen en terecht een vette cadeaubon ontvangen
liefde is ... uiteraard op een Gazelle!
buurvrouw Nikki en vrouwtje Veerle
Ik hoop dat iedereen genoten heeft en goed is thuis gekomen.
Bedankt voor jullie komst en blijde gezichten.
Cijfers:
70 deelnemers, 10 begeleiders, 6 hoge bi's, 21 broden, 250 plakken kaas, 120 sneden ham, 3 kg koffie, 1 kg poepgelei, 1 kg choco, 250 gr koolzaadhoning, 35+3+3 km gereden, 17°C, jongste deelnemer 8 jaar, oudste deelnemer ?, 52 trappisten, 10 kg appels, gemiddelde snelheid 12 km/u, 3 ingeschakelde vervangfietsen, 2 lekke banden, 6 gebroken spaken, regen 0 mm!
Excuses als het einde iets chaotisch is verlopen.
De integratie in het live event was ook voor ons wat verwarrend. Er was met de organisatoren afgesproken dat er om 17:00 een speech kwam van 15 minuten en dat we daarna op regelmatige tijdstippen met een begeleider naar de orangerie terug konden. De autos en ook de motorfietsen kwamen echter later dan verwacht binnen waardoor de speech en shuttle meer dan een uur werd uitgesteld en iedereen individueel naar de orangerie terug ging. We hebben nog een aantal deelnemers kunnen begeleiden en blijkbaar heeft iedereen wel de weg naar huis teruggevonden.
Honderden fotos zijn er genomen, die komen binnenkort beslist wel ergens op het net te staan.
Hier alvast een paar shots uit m'n mobiel.
typisch antitankroute
zij staat haar mannetje en leidt ze zelfs!
Proficiat hoor Maarten, hier rijd je beslist als fiere vader achteraan
die van over 't water kunnen wel wat hebben
tot winnend koppel verkozen en terecht een vette cadeaubon ontvangen
liefde is ... uiteraard op een Gazelle!
buurvrouw Nikki en vrouwtje Veerle
Beste Ed en Paul,
Zoals ik gisteren al ze: echt een gave tocht en de combi met auto's en motoren beviel mij zeer. Bedankt!
Hierbij enkele foto's.
Ed: stuur mij per PM even het adres van Dave, dan mail ik hem nog een leuke foto.
groet en zeker tot volgend jaar!!
Maarten (de trotse vader)
Zoals ik gisteren al ze: echt een gave tocht en de combi met auto's en motoren beviel mij zeer. Bedankt!
Hierbij enkele foto's.
Ed: stuur mij per PM even het adres van Dave, dan mail ik hem nog een leuke foto.
groet en zeker tot volgend jaar!!
Maarten (de trotse vader)
- Bijlagen
-
- P1010016.jpg (84.87 KiB) 7712 keer bekeken
-
- P1010019.jpg (105.93 KiB) 7712 keer bekeken
-
- P1010015.jpg (90.75 KiB) 7712 keer bekeken
-
- P1010014.jpg (82.88 KiB) 7712 keer bekeken
-
- P1010011.jpg (160.68 KiB) 7712 keer bekeken
-
- P1010010.jpg (156.61 KiB) 7712 keer bekeken
-
- P1010008.jpg (192.24 KiB) 7712 keer bekeken
-
- Mie Tracteur, een attractie op zich. Wat eens schat!
- P1010002.jpg (173.6 KiB) 7712 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ed, Paul en Eric,
geweldige tocht gisteren .Complimenten! Inderdaad niets dan blije gezichten.
Veel zon in een mooie omgeving. De terugtocht naar de parking was geen enkel probleem.
Wat ik verrassend vond waren de drie Lea & Francis fietsen die deel namen. Ergens tussen 1907 en 1912 gebouwd en toch al met diverse bouw wijzigingen. Dat zie je niet vaak bij elkaar.
Overigens zou ik het adres van de man met de 1912 Lea Francis nog moeten te weten komen . Hij miste het opstapblokje wat ik best voor hem wil namaken. We zijn vergeten wat gegevens uit te wisselen.
Mochten jullie weten wie dat is dan geef hem mijn adres.
Groeten,
Maarten
geweldige tocht gisteren .Complimenten! Inderdaad niets dan blije gezichten.
Veel zon in een mooie omgeving. De terugtocht naar de parking was geen enkel probleem.
Wat ik verrassend vond waren de drie Lea & Francis fietsen die deel namen. Ergens tussen 1907 en 1912 gebouwd en toch al met diverse bouw wijzigingen. Dat zie je niet vaak bij elkaar.
Overigens zou ik het adres van de man met de 1912 Lea Francis nog moeten te weten komen . Hij miste het opstapblokje wat ik best voor hem wil namaken. We zijn vergeten wat gegevens uit te wisselen.
Mochten jullie weten wie dat is dan geef hem mijn adres.
Groeten,
Maarten
- Elibert van Dalen
bedankt voor het organiseren van deze tocht ed/paul en eric. mooi uitgezet en goed georganiseerd, ik heb weer eens genoten! het weer was super en alles eromheen natuurlijk ook. de auto,s was ook mooi om te zien zaten juweeltjes tussen zeg.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Was inderdaad weer een zéér geslaagde dag, dus van harte proficiat aan de organisatoren !
Hier een link naar meer foto' s:
https://picasaweb.google.com/PeteMJL/Pr ... 7Oaw1PSjDg
Peter

Hier een link naar meer foto' s:
https://picasaweb.google.com/PeteMJL/Pr ... 7Oaw1PSjDg
Peter