Hallo,
Ik heb weer een volgens mij oude gazelle omafiets, Framenummer is : 1775721, Wie zou mij kunnen vertellen wat het bouwjaar is van dit fietsje en evt, het type?
Op de foto's lijkt zij er ernstig aan toe te zijn, Maar ben er zojuist mee thuis gekomen, +- 3 km en deed het ''redelijk''
Is een fiets als deze nog de moeite om op te knappen ?
Gazelle omafiets uit ?? Framenummer 1775721
-
Gazelle omafiets uit ?? Framenummer 1775721
- Bijlagen
-
- omafiets5.jpg (195.41 KiB) 4619 keer bekeken
-
- omafiets2.jpg (280.05 KiB) 4619 keer bekeken
-
- omafiets4.jpg (285.77 KiB) 4619 keer bekeken
-
- omafiets3.jpg (214.24 KiB) 4619 keer bekeken
-
- omafiets1.jpg (180.06 KiB) 4619 keer bekeken
-
- omafiets.jpg (256.86 KiB) 4619 keer bekeken
Gazelle is niet voor even! Maar voor heel je leven.
-
Re: Gazelle omafiets uit ?? Framenummer 1775721
Ik schat de fiets op plm 1964. Echt waardevol is hij beslist niet. Maar met een goede poetsbeurt ziet het geheel er allicht beter uit
Gr, Peter

Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
-
Aah! Dus wel redelijk op leeftijd,
Wat zou ik er mee doen? Opzich valt het opknapwerk mee, Maar vooral het achterwiel is gaar, Aantal spaken uit de velg geknapt met nippel en al (door de velg geroest), Lakdoek is versleten, Verlichting is niet origineel
Zou ze het waard zijn om een ander achterwiel er in te monteren? Of is het 0.0 meer waard?
Wat zou ik er mee doen? Opzich valt het opknapwerk mee, Maar vooral het achterwiel is gaar, Aantal spaken uit de velg geknapt met nippel en al (door de velg geroest), Lakdoek is versleten, Verlichting is niet origineel

Zou ze het waard zijn om een ander achterwiel er in te monteren? Of is het 0.0 meer waard?

als je dit soort dingen financieel gaat benaderen kom je qua geld nooit uit.
Met wat zoeken vind je in korte tijd een veel mooiere.
Dus het gaat om de gevoelswaarde.
Die heb je er duidelijk niet mee dus zou ik zeggen: maak er iemand anders blij mee
Met wat zoeken vind je in korte tijd een veel mooiere.
Dus het gaat om de gevoelswaarde.
Die heb je er duidelijk niet mee dus zou ik zeggen: maak er iemand anders blij mee
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Okee, Hebben jullie er geen belang bij?
Ik ga kijken of ik iemand er blij mee kan maken, en anders word zij als donor gebruikt,
Bedankt in elk geval.

Ik ga kijken of ik iemand er blij mee kan maken, en anders word zij als donor gebruikt,
Bedankt in elk geval.
Ik denk dat hij, ook financieel gezien, een ander achterwiel en een poetsbeurt best waard zou zijn! Ik handel nu een paar jaar voor de hobby wat in fietsen hier in Utrecht en veel mensen willen een goede, degelijke omafiets voor dagelijks gebruik. En als je één keer een Limit of Ranger hebt gehad ga je toch op zoek naar een Gazelle oid
Misschien is hij als oldtimer, gezien de originaliteit, geen topper maar voor dagelijks gebruik is ie onverwoestbaar en ook onvergelijkbaar met modernere Gazelles. Mocht je nog eens in Utrecht komen dan wil ik hem best van je overnemen, ik ben voor een vriendin nog op zoek. Helaas is Hardenberg voor mij wat uit de richting.

Misschien is hij als oldtimer, gezien de originaliteit, geen topper maar voor dagelijks gebruik is ie onverwoestbaar en ook onvergelijkbaar met modernere Gazelles. Mocht je nog eens in Utrecht komen dan wil ik hem best van je overnemen, ik ben voor een vriendin nog op zoek. Helaas is Hardenberg voor mij wat uit de richting.
-
Op Marktplaats moet je een redelijk achterwiel kunnen vinden vanaf € 10. Poetsbeurtje en je hebt een prima stadsfiets, boodschappen, etc. In elk geval heel wat beter dan zo'n bouwmarkt-omafiets van € 150
Gr, Peter
Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia