1 mei 2015 - Antitankroute

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
asterduc

Re: 1 mei 2015 - Antitankroute

Bericht door asterduc »

NAGENIETEN

met dank aan de begeleiders van 'blijf jong Schilde' die deze mooie serie prenten hebben gemaakt

https://www.flickr.com/photos/10361664@ ... 319421076/

en de groepsfoto
Bijlagen
antitank 2015.jpg
antitank 2015.jpg (505.65 KiB) 6317 keer bekeken
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
de rode

Bericht door de rode »

jammer jammer dat ik er niet bij kon zijn ; het ziet er erg gezellig uit op de foto,s ; volgende editie hoop ik er ook bij te mogen zijn bij leven en welzijn
asterduc

Bericht door asterduc »

asterduc

Bericht door asterduc »

en ook die van Mie Tracteur staan online

http://www.mietracteur.eu/2015/3e_Antit ... _2851.html
Fast Ferry

Bericht door Fast Ferry »

Fietsen doe ik als tweewieler man graag en met een uitnodiging van Theo van der Linde voor een tocht met historische rijwielen was ik al gauw in de ban van het voor mij nieuwe avontuur.
Vrijdagmorgen om zeven uur vertrok ik vanuit Goeree Overflakkee naar Schilde in Belgie en na een voorspoedige reis arriveerde ik ruim op tijd bij het park van Schilde, onderweg zag ik al twee fietsers in passende kledij het waren Ed en Paul de organisatoren, begreep ik later. Even later parkeerde er een Citroen busje naast mij met een Greeves sticker op de ruit, dit had gelijk m’n interesse, het bleek een mede liefhebber te zijn van de trial sport, zo zie je maar tweewieler mensen hebben gelijke interesses. Jan Hendrix, ArieWim en Theo waren er ook al en ik maakte kennis met Loes en m’n reisgenoot van die dag, de Kestein die ik mocht lenen van Jan.
We fietsten het park in en in de Orangerie kregen we een lekker bakkie koffie en uitleg over de tocht. Op naar het centrum van Schilde waar al een grote menigte zich verlekkerde aan de mooie oude auto’s en motoren die daar opgesteld stonden. Onze groep kreeg ook veel aandacht, vooral de hoge bi fietsen en hun berijders, waarvan er een, Simon Groen, afkomstig bleek van mijn eiland ! Na het vertrek van de auto’s en motoren gingen wij ook op pad onder begeleiding van fietsclub “Blijf Jong” uit Schilde. Na een mooie tocht kwamen we aan bij een mooie oude boerderij en Mietracteur en haar rijdende museum, men was daar zeer gastvrij en serveerden lekkere boterhammetjes en koffie, alles was heerlijk, Mie bedankt ! Wij hebben alle fietsen aan een nader onderzoek onderworpen en genoten van de technische snufjes van de Francis Lea fietsen. Verder ging het weer over asfalt, grind en zandpaden met op kop de zes hoge bi fietsen naar Westmalle. Ik stelde me het oude klooster voor en oude koperen ketels waaruit het Trappist over onze lippen zou vloeien, de werkelijkheid was anders, de Trappist smaakte heerlijk maar wat jammer zo’n moderne entourage, geen één monnik met bolle buik gezien. De tocht ging verder naar een kasteel waarvan de eigenaar ons alle wetenswaardigheden vertelde, we verlieten in colone de oprijlaan en na nog zwaaiend naar de mensen van een bejaardenhuis gingen we verder naar het boshuis in Zoersel, daar hebben we de resterende boterhammen opgepeuzeld en na bezichtiging van huisje en tuinen was de koers naar Schilde. Aldaar aangekomen werden we verwelkomt door de mensen op het plein en wisselden we ons bonnetje in voor een drankje, er was een einde gekomen aan een geweldige tocht met mooi weer.
Ed en Paul dank jullie wel voor de fijne dag en Jan bedankt voor de Kestijn fiets, het was een feest !
Ferry in ’t Veld.
asterduc

Bericht door asterduc »

...
Bijlagen
antitankroute 2015.jpg
antitankroute 2015.jpg (315.35 KiB) 6185 keer bekeken
asterduc

Bericht door asterduc »

en fotos waren er beslist wel genoeg! ze blijven maar opduiken.

http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtime ... e=1&page=0
Plaats reactie