Beste lezer,
Bijgaand wat afbeeldingen van een tandem die in zijn oude glorie hersteld moet worden. Hij is redelijk compleet maar wat betreft ontbrekende onderdelen wil ik zoveel mogelijk recht doen aan de tijd waaruit hij stamt. Ik ga ervan uit, bijvoorbeeld door de later bijgeschilderde witte baan op het spatbord, dat de tandem in 1935 is gemaakt.
Een paar vragen:
- het lijkt een Gazelle, maar het framenummer (8485, 5485, 3485, kom er nog niet goed achter) heeft niet met de Gazelle-nummering te maken. Zegt iemand dit iets?
- op het achterspatbord lijkt een transfer aangebracht (zie foto), maar zegt het niets.
- op de achterste zadelbuis zijn ook sporen van een transfer (denk ik), maar ook deze zegt mij niets
Zou iemand een tip hebben wat betreft deze drie kwesties, dan hou ik mij van harte aanbevolen.
Groet,
Hans van de Willige
Merk en datering tandem
Merk en datering tandem
- Bijlagen
-
- image.jpg (33.24 KiB) 3619 keer bekeken
-
- image.jpg (22.74 KiB) 3619 keer bekeken
-
- image.jpg (25.47 KiB) 3619 keer bekeken
-
- image.jpg (46.57 KiB) 3619 keer bekeken
Re: Merk en datering tandem
transfer doet denken aan Simplex.
Zitten er 4 gaatjes voor in het balhoofd voor het S-balhoofdplaatje?
Zitten er 4 gaatjes voor in het balhoofd voor het S-balhoofdplaatje?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hallo Hans,
Het is een Empo, en vermoedelijk ietsje nieuwer dan 1935. Mail de foto's eens in (veel) groter formaat naar tandemtocht<apestaartje>rijwiel.net, dan is er meer te achterhalen.
Groeten,
fietser
Het is een Empo, en vermoedelijk ietsje nieuwer dan 1935. Mail de foto's eens in (veel) groter formaat naar tandemtocht<apestaartje>rijwiel.net, dan is er meer te achterhalen.
Groeten,
fietser
Bedankt Voor je reactie Maarten. Er zitten geen gaatjes in het balhoofd.
Groet,
Hans
Groet,
Hans
Bedankt, fietser, voor je reactie. Aan een Empo heb ik nog niet gedacht. Ik zal wat foto's mailen in een groter formaat naar het genoemde mailadres.
Groet,
Hans
Groet,
Hans