nieuw lid

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Rick87

nieuw lid

Bericht door Rick87 »

Hallo allemaal,

Als nieuw forumlid zal ik mij ook voorstellen.

Mijn naam is Rick, ben een 28jarige Groninger, gehuwd en van beroep allround beveiliger.
Als ik niet aan het werk ben mag ik graag met camera op pad de natuur in, train ik fitness/powerlifting, ben ik bezig met mijn tropische vogels die in houd en kweek of ben ik iets aan het doen met mijn gezin. Verder ben ik een echte Trekkie (Startrek fan), verzamel ik Lego uit de jaren 80/begin 90 en knip ik zo nu en dan in mijn Bonsai bomen.

Van huis uit ben ik graag met geschiedenis bezig en dit uit zich vrij breed, ik mag graag van alles een beetje weten :D

van huis uit ben ik groot geworden met verschillende merken fietsen van de laatste 80jaar, zo was oa mijn opa er druk mee bezig en van hem heb ik destijds dan ook een hoop geleerd. heb door de jaren heen verschillende oude jongens gehad maar naar verloop van tijd is er 1 over gebleven, een 1973 Empo Standaard.

ik volg deze forum al enige tijd als gast en heb besloten om me dan toch als forumlid aan te melden, dit ook omdat ik wil gaan kijken voor iets nieuws (lees oud haha)
wat weet ik nog niet ik laat mij verrassen door alles wat ik zie en kom van zelf iets moois tegen.

ik heb verschillende forumleden afgelopen weekend gezien in Groningen, echt prachtig om te zien.

gr,
Rick
Laatst gewijzigd door Rick87 op 17 mei 2016, 20.44, 2 keer totaal gewijzigd.
Met Groningse groet,

Rick
maartenB

Re: nieuw lid

Bericht door maartenB »

Hoi Rick,
Welkom op het forum!
Leuk dat je ons gezien hebt zondag.
Er is natuurlijk verschrikkelijk veel, en in alle klassen , van roestbak tot perfect bewaard.
Ik zou eerst eens kijken naar een mooie klassieke herenfiets uit de jaren 50 in je eigen maat. betaalbaar en rijdt erg lekker.

groetjes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Rick87

Bericht door Rick87 »

Ik heb echt de tijd genomen om jullie fietsen, van een afstand, te bewonderen.

zelf zat ik ook te denken aan een leuke Batavus of juist een fiets van Gronings afkomst van de jaren 50, met mijn jonge leeftijd kan zo'n fiets samen met mij oud worden.

Ik ben oa marktplaats aan het afspeuren en heb oa een (op foto) knappe Batavus gezien, maar Mocht er hier iemand zijn die afstand wilt doen van een mooie 50s fiets dan houd ik mij zeker aanbevolen.

Zijn er speciale zaken, ten opzichte van een jonge fiets, waar ik extra op moet letten?

Gr
Rick
Met Groningse groet,

Rick
maartenB

Bericht door maartenB »

- liever roestig met restanten van originele lijntjes, dan overgeschilderd en gerestaureerd.
- let op je eigen lengte. Framehoogte is echt belangrijk als je er lekker op wilt rijden. Hoe hoog frame zoek je?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie