Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
VelpArnhem

Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Bericht door VelpArnhem »

Beste fietsliefhebbers en met name Gazelle bezitters.

In Dieren, Gem. Rheden, staat de bakermat van de oude Gazelle fietsen. Er is de afgelopen paar jaar geinvesteerd in de fabriek in Dieren en ook het historische deel is gerenoveerd. Op zo. 6 sept. vindt het erfgoedfestival Gemaakt in Gelderland plaats. http://www.gazelle.nl/gazelle/sponsorin ... gelderland De vernieuwde fabriek is open en er zijn rondleidingen. Op zich al leuk om dit als fietsliefhebber te bezoeken. Mijn vraag is of er al contact is tussen de vereniging en Gazelle voor een bezoekmogelijkheid voor leden? Zo nee, dan wil ik best vanuit Velp een fietstocht opzetten op 6 sept. en wellicht kunnen we een bezoek regelen aan de fabriek. Leuk is dat bezoekers onze Gazelle fietsen kunnen bekijken. Reageer maar op dit bericht of er liefhebbers zijn die op 6 sept. vanuit Velp naar Dieren willen fietsen en een bezoek willen brengen aan de fabriek?

Groeten,

Jan Withaar

Zie ook;
http://issuu.com/mantelfietsen/docs/mantel_mag_vol.5
http://www.gazelle.nl/opwegnaar2016/index.html
http://rheden.nieuws.nl/nieuws/58194/ga ... -verleden/
Bijlagen
Deze foto is genomen ter gelegenheid van het 35 jarig jubileum in 1927. Het voltallige personeel poseert trots voor de gevel van hun werkplek.
Deze foto is genomen ter gelegenheid van het 35 jarig jubileum in 1927. Het voltallige personeel poseert trots voor de gevel van hun werkplek.
1.jpg (68.66 KiB) 13399 keer bekeken
Elibert van Dalen

Re: Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Bericht door Elibert van Dalen »

hier heb ik opzich wel interesse in als gazelle verzamelaar.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
VelpArnhem

Elibert,

Mooi! 1 Gegadigde. Ik ga er van uit dat er meer zijn. Ik zal bij 10 liefhebbers Gazelle benaderen, tenzij de Oude Fiets zelf al iets in de planning heeft! Ik wacht af.
fietser

Bericht door fietser »

Lijkt me hartstikke leuk. Ik ben dus nr. 2.

Groeten,
fietser
EdMondain

Bericht door EdMondain »

Eindelijk, ik wil nu wel eens verder dan de toegangspoort.
Ik ga graag met jullie mee.
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Heel leuk initiatief. Ik zou graag eens binnen kijken bij Gazelle zou het niet in het zelfde weekeinde als de beurs in Beaulieu (700 km verderop) vallen.
Hoe zit het eigenlijk met de Dierense Lepperfabrieken?
Staat dat nog overeind op de zelfde oude locatie als al die jaren? Dat is ook zeker erg antiek qua huisvesting.

Groeten,
Maarten
maartenB

Bericht door maartenB »

we hebben als vereniging inderdaad het plan om nog een keer een bezoek te plannen aan de Gazelle fabriek EN aan lepper, dat daar nog steeds om de hoek zit.
Ik denk wel dat dat een doordeweekse dag wordt en het plan is dus nog niet concreet.
Dit is een leuk initiatief maar helaas: ik zit ook in beaulieu die dag!
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
VelpArnhem

Inderdaad Beaulieu! Ik denk wel dat het leuk is om met oude Gazelle fietsen juist deze dag aanwezig te zijn! Ook de vereniging laten zien!
Vanmiddag toch al even met Gazelle gebeld. De afdeling PR vond het idee leuk. Het verhaal is op de mail gezet en nu maar afwachten wat de mogelijkheden zijn!

Stand is (incl. ondergetekende en zoon); 5 deeln. Dat kan meer!

Het voorstel is dat we per fiets een kleine beschrijving maken en de fietsen plaatsen op het terrein van Gazelle (met afzetlint, kijken niet aankomen!) op bouwjaar. Hierdoor krijg je een mooi historisch overzicht. Kinderfietsen, Transportfietsen, bakfietsen, racefietsen, burger fietsen, alles is welkom! Min. leeftijd, 25 jaar?
Bijlagen
Tegeltableau in het gebouw, 1927.
Tegeltableau in het gebouw, 1927.
2015-06-18_205106.jpg (15.56 KiB) 13320 keer bekeken
VelpArnhem

Hoe het gebouw er nu uit ziet.
Bijlagen
2015.
2015.
2015-06-18_205231.jpg (150.02 KiB) 13320 keer bekeken
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Helaas heb ik mijn Gazelle kruisframe al twintig jaar geleden verkocht. Wel een leuk initiatief, voor mij echter niet op 6 september..
Overigens ben ik er bijna veertig jaar geleden al eens geweest, toen nog rondgeleid door Gazelle-icoon Van Wijk. En ik wil het best nog eens terugzien, als dat ook op een ander merk fiets mag :lol: .
Wim
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie