Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
asterduc

Re: Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Bericht door asterduc »

Jan,
ga er maar vanuit dat wij vanuit belgië met 3 of 4 leuke Gazelle's komen.
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
VelpArnhem

Bericht door VelpArnhem »

Gazelle fans,

Hulde aan Gazelle. We hebben een voorlopige toezegging. Er is ook mogelijkheid voor (een) rondleiding(en). Dus massaal op Gazelle naar Velp en dan naar Dieren!
Nu is het zaak de boel in te vullen. Ik heb afgesproken met Gazelle PR telefonisch een en ander af te stemmen.

Mijn vragen; - Zijn er mensen met goede ideeen? en zijn er - wellicht mensen uit de omgeving van Arnhem die willen assisteren?

Groeten,

Jan

P.s.
Ed,

Zeker leuk die internationale aandacht!
asterduc

Bericht door asterduc »

dat is goed nieuws Jan.

Vergeet je ook de Lepper fabriek niet, het zou leuk zijn as we daar nog kunnen binnen springen. En een ritje door het dorp tussen de 2 bezoeken.

Plak daar nog een mooie rit Velp - Dieren aan met liefst een andere weg tijdens de retour Dieren - Velp en je hebt een geslaagde dag.
Verder niet teveel organiseren.

Ed
VelpArnhem

Ed,

Goede ideeen. Ik wil eerst even live in contact komen met Gazelle. Kijken wat zij kunnen bieden.
- Lepper, het is op zondag dus wellicht lastig, zijn er al contacten? Het komt mij in eerste instantie over als net even te veel van het goede. Maar, wie weet?
- Rit; Velp-Dieren-Velp. V-D is makkelijk heen. Door de dorpen en wellicht nog langs de IJssel. Blijft mooi. Terugrit; opties met een routebeschrijving individueel, over de Posbank (hoogteverschil is aanzienlijk!
Meerdere opties mogelijk.

Groeten,

Jan
fietser

Bericht door fietser »

Bij Lepper in Dieren waren we met de vereniging al eens op bezoek, om precies te zijn overmorgen zes jaar geleden. 't Was op een woensdag. Prachtige locatie voor wie van oude industriële gebouwen houdt en zich niet aan een zekere mate van verval stoort. Het ademt historie en helaas ook een vleugje van economische neergang. Althans toen.
lepper01.jpg
lepper01.jpg (74.29 KiB) 5699 keer bekeken
lepper02.jpg
lepper02.jpg (63.16 KiB) 5699 keer bekeken
Onze rondleider was verkoopmedewerker en oud-wielrenner Arie Hassink:
ariehassink.jpg
ariehassink.jpg (108.53 KiB) 5699 keer bekeken
Ik weet niet meer wie het toen vanuit de vereniging organiseerde maar het zou onze secretaris Otto geweest kunnen zijn. In ieder geval twijfel ik niet dat hij contacten heeft.

Overigens ben ik van plan om voor 6 september mijn Gazelle Sport van 1940 in verantwoorde staat te brengen. Dat is een mooie stok achter de deur om het project deze zomer te voltooien.

Fietstocht is leuk! Maar inderdaad niet te veel plannen. Het moet niet zo zijn dat het bezoek bij Gazelle onder tijdsdruk moet plaatsvinden.

Groeten,
fietser
VelpArnhem

Vooral genieten, hopelijk mooi weer!, van veel nostalgische Gazelles! De fabrieksomgeving met historie. Het is ook leuk als je bezoekers over jouw fiets kan vertellen! Gezien worden is altijd leuk! Wie weet vraagt Gazelle ons wel om er gewoon een tijdje te staan! Wellicht moet het motto maar zijn; De Gezellige Gazelle Tocht 2015. ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

fietser schreef:Overigens ben ik van plan om voor 6 september mijn Gazelle Sport van 1940 in verantwoorde staat te brengen. Dat is een mooie stok achter de deur om het project deze zomer te voltooien.
8-) Geweldige fiets, ... maar je zult niet de enige zijn die zich tijd noch moeite zal sparen om met een exclusief Gazelle rijwiel voor deur in Dieren te staan
VelpArnhem schreef:Rit; Velp-Dieren-Velp. V-D is makkelijk heen. Door de dorpen en wellicht nog langs de IJssel. Blijft mooi. Terugrit; opties met een routebeschrijving individueel, over de Posbank
Veluwezoom, Postbank, lijkt me een prima keuze. Een beetje doortrappen mag er wat mij betreft wel bij zijn.
VelpArnhem schreef:hoogteverschil is aanzienlijk!
'bergen' in Nederland?! nu wordt het spannend! :lol:
VelpArnhem

Voortgang;

Vandaag contact gehad met afdeling PR Gazelle. Het wordt een groots gebeuren. Men kon nog niet aangeven hoe oude fietsen er onderdeel van uit konden maken (?). Men vond het zeker passen. De toezegging voor gereserveerde rondleiding voor Gazelle klasieker rijders is er, echter waar de fietsen te plaatsen moet nog uitgezocht worden. Ik heb aangegeven dat ordinair tegen een hek met een slot er omheen niet past binnen het idee van een liefhebber! Dit kon men begrijpen.

Men zou nog van zich laten horen. Zo niet dan trekken we zelf aan de (fiets)bel!

Groeten,

Jan
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Ik zou ook graag mee willen gaan.

groet, Jos Rietveld
VelpArnhem

Lijst deelnemers;

1. Elibert van Dalen
2. Fietser?
3. Ed Mondain
4. Wim Jansen?
5. Asterduc?
6. Loek Withaar
7. Jan Withaar
8. R. van Laar
9. Ruben Kappers
10. Ruben Kappers