hallo iedereen,
Ik ben Nick. ik woon Te lier zoals de onderwerpstitel al zegt ligt dat in Belgie. Heb me vorige maand een oude herenfiets aangeschaft waar ik opslag verliefd op was. volgens de vorige eigenaar was het een fiets die ook gediend heeft tijdens de oorlog. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. momenteel is hij volledig klaar , Heb er dan ook heel wat tijd ingestoken. moest er iemand iets meer weten over de precieze leeftijd of gewoon over de fiets zelf dan hoor ik het graag!
groeten!
Laatst gewijzigd door nick claes op 2 jul 2015, 22.53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heel mooi!
Op de achternaaf staat als bouwjaar 1948 en dat klinkt heel redelijk voor deze fiets.
Het woord in het kettingwiel kan ik niet lezen. Staat daar nou BRAK ?
De fiets is duidelijk samengesteld uit divers onderdelen die destijds los te koop waren, waarschijnlijk door een grossier of kleine fietsenmaker. De heer J. Pardon uit Linden, misschien? Zeer Belgisch, echt een stukje mobiel erfgoed.
bedankt! persoonlijk denk ik dat hij ietsje ouder zal zijn aan het laatste taksplaatje van 1939 te zien. En er staat inderdaad "BRAK" in het kettingwiel.
Ja dat kan zijn, een taksplaatje van 1939. Maar waarom zit er zo'n oud plaatje op, als iemand het toch na de oorlog nog de moeite vond om een 1948 naaf in te zetten? Dat bewijst toch dat er ook na de oorlog mee gereden is en dan is dat oude plaatje er toch waarschijnlijk later opgezet?
Maar goed: we weten het dus gewoon niet.