Hoge bi tocht Rotterdam-Leeuwarden

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
wimjansen

Re: Hoge bi tocht Rotterdam-Leeuwarden

Bericht door wimjansen »

Dag Gees,

Ja je hebt wel een punt, hoewel er op allerlei plaatsen echt een feestelijke ontvangst voor "onze" Simon is geweest en toch heel wat regionale en lokale media aandacht aan de prestatie hebben geschonken. Camerawagens, interviews, foto's en ander beeldmateriaal. Maar landelijk is er natuurlijk veel nieuws wat niet-ingewijden belangrijker schijnen te vinden.

Daarom de volgende rhetorische vraag: Wie o wie gaat/gaan proberen al het materiaal omtrent de Memorial bijeen te sprokkelen, of te coördineren, zodat alle leden en het Grote Publiek er alsnog van kunnen genieten?

Wim Jansen
DCR gaat nooit verloren....
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hallo allen en Gees, Het heeft mij ook verbaast en resumerend kan ik alleen maar zeggen dat het geweld van de Tour de France een grote schaduw was die ons parten heeft gespeeld. Men was bezig met zijn/haar eigen stad te genieten en de Tour. Ons evenement hebben we bij RTV Utrecht uitgebreid behandeld en de Telegraaf was er maar met anderhalf uur vertraging en geen verbinding met de begeleiding... Ik heb serieus 3 keer gebeld met Otto maar geen contact. Ik hoorde het rijden en gesprekken, heb geschreeuwd en geroepen.

Ik moet zeggen als je fietst en praat met iemand hoor je je telefoon niet meer in je tas of zak. De Telegraaf moet verder naar de tour en we hebben alle kranten persberichten gestuurd. Er was te veel tourgeweld in Utrecht. Hij (Simon) is geïnterviewd door een krant in het spoorwegmuseum maar ik weet niet welke. Ik wilde me niet bemoeien met Simons gesprek.

Daarna wachtten we op een meeting met renners van de tour maar we hadden een afspraak met het Orcestre Bicyclette om half 5 dus ik heb daar ingegrepen en we zijn vertrokken naar de Dom en hebben daar samen met Simon en het orkest en een hoop passanten onze weg vervolgt over het Domplein dat gezellig vol was naar het Utrechts Archief. Daar kreeg Simon een mooie toespraak en een prachtige bos bloemen. We werden warm onthaald en na wat biertjes en zoutjes en hapjes wat het weer tijd om te gaan daar Simon er voor koos om terug te rijden. Hij had volgers en die moesten weer naar Rotterdam en Zeeland. Hij had een bed bij mij kunnen krijgen maar het was niet nodig.
Het was voor ons een warm onthaal met Simon en zijn volgers. Helaas wat de organisatie van de tour niet goed in staat een evenement als dat van ons adequaat door te laten gaan en was er daardoor vervelende vertraging onderweg. Opstoppingen en wegversperringen werden hun deel.

Dit was niet voorzien en ik wens hier ook niet voor aangesproken te worden. Een mondain evenement als Le Tour is meedogenloos en zuigt de aandacht naar zich toe... Ook mijn aandacht trok naar de tour na dat Simon verder ging. Ik ben blij dat ik de volgende dag nog een flink aantal kilometers met Simon door de hete zon heb meegereden. Wat bijzonder tegenviel (ook mij) was de support van het Spoorwegmuseum. Simon heeft daar discreet zij kaken over op elkaar gehouden maar dat is een stukje frustratie wat ik voorlopig nog niet kwijt ben en kan. Ik ben van plan het Spoorwegmuseum daar een keer een bericht over te sturen maar wil mijn roze wolkje nog even vasthouden. Simon, jij bent een moordvent en ik wens je nog vele kilometers met je hoge bi. Je bent voor mij een lichtend voorbeeld. Ik hoop dat ik ooit (WANNEER) iets van jou niveau te halen. Wat een mega-prestatie heb jij in je eentje neergezet zeg.

Hier uit Utrecht alleen maar lof voor jouw enorme prestatie en wat mij betreft een nieuwe bos bloemen want die ben je in je haast vergeten!

Ik hoop je snel weer te zien kameraad.

Michiel Röben ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

De Memorial Pim Kiderlen zit er op. De aankomst was weliswaar met 2 uur vertraging maar dat kon onze pret niet bederven.
Dat krijg je natuurlijk als je in een onweder terecht komt en tot overmaat van ramp daarna nog eens wordt weggespoeld.
De meesten zijn nu op weg naar huis terwijl ik lekker met een gebakje in een b&b zit te Leeuwarden. Ik zal pogen nu nog wat beeldmateriaal te upgraden want de komeinde dagen reis ik verder oostwaarts.

Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Ed, Ook van jou een prestatie van formaat op je lieve kleine Gazelle! Je bent van harte welkom als je eens in Utrecht aanwaait. Waarvan acte!

Michiel ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

9Bicy6clet!!3 schreef:Hierbij de Foto,s van Simon en Metgezellen van Steenwijk naar Heerenveen,knappe
Leuke foto's Hans, ze geven een mooi beeld van de sfeer onderweg. Het is genieten en lachen om met Simon op weg te zijn. Overal zie je blije gezichten als Simon voorbij komt. Auto's toeteren, voetgangers applaudisseren.
Als hij dan nop een show weg geeft worden ze helemaal enthousiast. Genieten was het.

Ps leuk om je te hebben leren kennen.
asterduc

Bericht door asterduc »

Michiel Röben schreef:Ed, Ook van jou een prestatie van formaat op je lieve kleine Gazelle! Je bent van harte welkom als je eens in Utrecht aanwaait. Waarvan acte!

Michiel ;)
Bedankt Michiel, maar hoezo klein, het is een volwassen oudje met 28" wielen hoor ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

Na het onweer zijn we verder getrokken van Heereveen naar Leeuwarden. De regen was gestopt maar het bleef hard waaien. Met windkracht 7 zijdelings op een hoge bi, daar was Simon op voorbereid zei hij mij en ik kan het beamen. Op sommige momenten helde de Bi aanzienlijk over naar loef om niet om te waaien.

Geweldige prestatie ook van de begeleidende leden van groep Noord. Zonder zeuren bleven deze oudere groep rijders in hun prachtige authentieke kledij maar doorgaan. Respect!

Hierbij een link een korte video.

https://youtu.be/1s7C2NXNkr0
9Bicy6clet!!3

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Ed,

vindt onze ontmoeting prettig zo in Heerenveen en ik vindt het van Simon een Prestatie maar jij komt helemaal uit Antwerpen gereden en gaat morgen nog vrolijk naar Delfzijl toe met je Fiets zowaar ook een hele Prestatie, je hebt er gelukkig goed weer bij zijn de verwachtingen en als je meer Foto,s wilt stuur ik je ze, het was een gezellige en leuke middag zo,jammer dat jullie toen uit Heerenveen vertrokken in de onweersbui terecht kwamen, jammer zeker ook van de Groep Noord die met jullie optrokken ,

Groetjes Hans
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

hele prestatie alle lof voor de kuif! de rest ook die mee hebben gefietst. op het ene moment brand je van je fiets en het andere moment spoel je zowat weg ;)

mooie foto,s ook trouwens
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Hallo allemaal,

Wat een evenement! Simon heeft het fantastisch gedaan en het was leuk om zoveel enthousiaste reacties van het publiek te krijgen. Vanaf terrasjes en balkons, uit tuinen, winkelstraten en open ramen gejuich en applaus, op de (korte) stops toestromende belangstellenden en automobilisten en andere weggebruikers die overwegend spontaan inhielden om de karavaan voorrang te verlenen. Dat er hier en daar wel dingen mis gegaan zijn is jammer, maar laten we vooral genieten van alles wat goed is gegaan: al de geïnspireerde begeleiders en soms spontane mee-fietsers, de vele beschaduwde routes en de slechts schaarse lekke banden etc. En op allerlei plaatsen de hartelijke ontvangst met hapjes en drankjes en georganiseerde ravitaillering onderweg. Het was een enorme onderneming, met recht een eerbetoon aan de fiets, waar we allemaal trots op mogen zijn!

Wim
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie