Nieuw op het Forum

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Anco60

Nieuw op het Forum

Bericht door Anco60 »

Mijn naam is Anco de Jong. Ik ben al jáááren lid van de Oude Fiets en kom nu pas op het Forum.
Als sinds eind jaren 70 ben ik een liefhebber van oude fietsen. In de loop der jaren zijn er heel wat gepasseerd. De laatste 15 jaar beperk ik me tot transportfietsen (al heb ik voor m'n vrouw een Fongers uit 1953 op de kop getikt). Primair belang is dat ik een fiets kan gebruiken, dagelijks, voor de boodschappen e.d., en voor leuke tochten.
Naast een liefhebber van oude fietsen, ben ik een fanatieke ultrafietser: tochten van 1200-1400 km in een paar dagen. Dat doe ik op een Litespeed Archon (titanium). Inderdaad: geen oude fiets ;)
Ik heb een opknapobject: een Eysink transportfiets (28 inch). Daarover later meer onder het betreffende thema op dit Forum.
Alles op de fiets!
maartenB

Re: Nieuw op het Forum

Bericht door maartenB »

welkom op het forum, Anco!
Ben benieuwd naar je transportfietsen, zet maar in de betreffende rubriek!
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Eysfan

Bericht door Eysfan »

Hallo Anco,

Groter contrast kan haast niet, die Litespeed en een klassieke Nederlandse transportfiets! Ik hoop dat als die Eysink klaar is je er ook met plezier op zult rijden. Welk model is het?

Groeten,
Sjoerd
Anco60

Bericht door Anco60 »

Dank je Maarten,

Ga ik doen. Heb net wat foto's gemaakt, komt later deze week.
Ik zie dat je in Tilburg woont. Lijkt me sterk als je Frans Paulussen niet kent. Nogal thuis in oude racefietsen en - onderdelen.
Alles op de fiets!
Anco60

Bericht door Anco60 »

Beste Sjoerd,

Ja, nogal een contrast. Maar ik kan ook het vakmanschap van de Litespeed zeer waarderen. Het moet wel metaal zijn bij mij :-).

Model Eysink: volgens mij standaard, evenwijdige bovenbuizen. Met nokjes aan stuur en voorvork en achtervork voor bevestiging. 28 inch. Volgens mij zijn wielen niet origineel en crankstel ook niet.
Ik ga deze week foto's plaatsen. En zal ongetwijfeld wat vragen erbij zetten.
Framenr op zadellug: 43477. Enig idee van datering?

groet Anco
Alles op de fiets!
Eysfan

Bericht door Eysfan »

Ha Anco,

Dat is inderdaad het model Standaard. Die had parallel buizen en de bevestiging van het rek met nokken zoals de Super Standaard. Dit zijn relatief lichte en erg plezierig rijdende transportfietsen. Het framenummer is van 1934, mogelijk nog van eind 1933.

Groet,
Sjoerd
Anco60

Bericht door Anco60 »

Hoi Sjoerd,

Erg leuk om te weten dat ie uit 33/34 is. Zie verder mn bericht met foto's onder Transportfiets. Ben benieuwd naar jouw (en andere) reacties.

groet Anco
Alles op de fiets!
Plaats reactie