Hallo
Ik heb een fiets uit 1957 (volgens de voornaaf), nu heb ik alleen geen idee welk merk het is
Ik heb een beetje rondgekeken naar details, en nu heb ik ontdekt dat het een merk is wat spatbord plaatjes monteerde want er zit een inham tussen de twee spatbordboutjes. Er zitten groene biezen op. En ook zit er een voorvork op waar bovenaan "standaard" staat
Er is ook geen spoor van een merk te vinden op bijv. de cranks, stuur, trappers, velgen etc.
Kortom het enige wat ik weet is dat hij Nederlands is
Gr Levi
Onbekende fiets
Re: Onbekende fiets
Hallo Levi,
Het is moeilijk om aan de hand van dit signalement een merknaam te noemen. Misschien dat iemand meer kan vertellen als je wat foto's plaatst van genoemde details en ook van de trapas en natuurlijk het framenummer.
Groet,
Sjoerd
Het is moeilijk om aan de hand van dit signalement een merknaam te noemen. Misschien dat iemand meer kan vertellen als je wat foto's plaatst van genoemde details en ook van de trapas en natuurlijk het framenummer.
Groet,
Sjoerd
-
Hallo
Het framenummer is 402105
Op de zadelbuis zat een transfer van een schild met daarop een leeuw en daaronder stond "Nederlansch Fabrikaat" of zoiets, helaas is deze transfer inmiddels weggepolijst.
Net onder de vorkkroon staat "standaard"
En wat er van de transfer op het balhoofd is overgebleven, is op de foto te zien.
Groetjes
Levi
Het framenummer is 402105
Op de zadelbuis zat een transfer van een schild met daarop een leeuw en daaronder stond "Nederlansch Fabrikaat" of zoiets, helaas is deze transfer inmiddels weggepolijst.
Net onder de vorkkroon staat "standaard"
En wat er van de transfer op het balhoofd is overgebleven, is op de foto te zien.
Groetjes
Levi
- Bijlagen
-
- IMG_20150802_202834.JPG (397.9 KiB) 3438 keer bekeken
-
- IMG_20150802_202549.JPG (491.21 KiB) 3438 keer bekeken
Hallo Levi,
Dergelijke 'Nederlandsch Fabrikaat' transfers op de zadelbuis hadden veel merken, vooral in de periode 1935-1955. Een type 'Standaard' hadden ook veel fietsfabrikanten maar zo'n transfer bovenaan op het balhoofd met dubbele omlijning kan wel een aanwijzing zijn. Het komt mij bekend voor maar ik weet zo niet meer van welke fiets. Empo misschien?? Mogelijk kan Fietser meer vertellen aan de hand van het framenummer en de transfer.
Groet,
Sjoerd
Dergelijke 'Nederlandsch Fabrikaat' transfers op de zadelbuis hadden veel merken, vooral in de periode 1935-1955. Een type 'Standaard' hadden ook veel fietsfabrikanten maar zo'n transfer bovenaan op het balhoofd met dubbele omlijning kan wel een aanwijzing zijn. Het komt mij bekend voor maar ik weet zo niet meer van welke fiets. Empo misschien?? Mogelijk kan Fietser meer vertellen aan de hand van het framenummer en de transfer.
Groet,
Sjoerd