Beste lezer,
Het merk is bekend (Empo) en het bouwjaar (1958). Hij staat klaar om te worden opgeknapt, maar ik heb geen informatie kunnen vinden over het type en ben ook benieuwd naar een afbeelding hoe de fiets uit de fabriek kwam - niet alle onderdelen zijn origineel en ik wil hem zoveel mogelijk in de oorspronkelijke staat herstellen.
Wie kan mij op weg helpen?
Hartelijke groet,
Hans van de Willige
Empo 1958, welk type is het en hoe kwam hij uit de fabriek?
Empo 1958, welk type is het en hoe kwam hij uit de fabriek?
- Bijlagen
-
- image.jpg (158.47 KiB) 2493 keer bekeken
Re: Empo 1958, welk type is het en hoe kwam hij uit de fabri
Het is niet zo'n duidelijke foto, maar de fiets ziet er nog erg origineel uit. Wellicht ben je al een heel eind als je er blokpedalen opzet (een beetje roestig) en een ander zadel. Dan niet zo'n lelijk Brooks zadel, maar een 50-er jaren matras zadel. Lastig te vinden, dat wel.
In de documentatiebank van dit forum staan wel wat folders van empo, maar wellicht niet precies de juiste - en misschien ben je geen lid van de Oude Fiets, dan kun je er niet bij.
Over de fiets nog: ik kan op deze vage foto niet beoordelen of de velgen/naven origineel zijn.
Succes, lijkt me een zeer haalbaar project!
In de documentatiebank van dit forum staan wel wat folders van empo, maar wellicht niet precies de juiste - en misschien ben je geen lid van de Oude Fiets, dan kun je er niet bij.
Over de fiets nog: ik kan op deze vage foto niet beoordelen of de velgen/naven origineel zijn.
Succes, lijkt me een zeer haalbaar project!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Empo 1958, welk type is het en hoe kwam hij uit de fabri
Bedankt voor je bericht Maarten.
In het Empo-archief van de Oude Fiets is de juiste folder helaas niet te vinden.
Het leuke is dat deze fiets rechtstreeks bij de fabriek is aangeschaft door de eerste eigenaar, wiens beste vriend de heer Emsbroek was (de Em van Empo). Daarna is zijn zoon erop gaan rijden. Van hem heb ik de fiets onlangs overgenomen. In de achternaaf is een veertje geknapt, hij wilde hem niet meer laten repareren.
Heel veel aan de fiets is nog origineel. Voornaaf twijfel ik aan, achterlicht is nieuw, de jasbeschermers zijn van Gazelle, één crank is vervangen, niet als een handvat, de pedalen weet ik niet. Verder klopt het.
Helemaal mee eens dat hier geen Brooks-zadel op moet. Ik ga eens zoeken (en hou me aanbevolen als iemand weet waar een geschikt zadel te vinden.
Groet,
Hans
In het Empo-archief van de Oude Fiets is de juiste folder helaas niet te vinden.
Het leuke is dat deze fiets rechtstreeks bij de fabriek is aangeschaft door de eerste eigenaar, wiens beste vriend de heer Emsbroek was (de Em van Empo). Daarna is zijn zoon erop gaan rijden. Van hem heb ik de fiets onlangs overgenomen. In de achternaaf is een veertje geknapt, hij wilde hem niet meer laten repareren.
Heel veel aan de fiets is nog origineel. Voornaaf twijfel ik aan, achterlicht is nieuw, de jasbeschermers zijn van Gazelle, één crank is vervangen, niet als een handvat, de pedalen weet ik niet. Verder klopt het.
Helemaal mee eens dat hier geen Brooks-zadel op moet. Ik ga eens zoeken (en hou me aanbevolen als iemand weet waar een geschikt zadel te vinden.
Groet,
Hans