Heule oude gazelle

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Wieger

Heule oude gazelle

Bericht door Wieger »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik probeer meer informatie over deze fiets te vinden. Het verhaal in de familie gaat dat ie heel oud is, en aan het framenummer te zien zou dat weleens kunnen kloppen.
Kunnen jullie dat bevestigen?
Mijn oma heeft hem als het goed is als jong meisje gekregen, en is vorig jaar 101 geworden, dus dat ie leeftijd heeft moet haast wel kloppen.
Weet iemand dus een bouwjaar aan de hand van het framenummer?
Weet iemand ook of zoiets tegenwoordig nog iets waard is? Hij is niet meer helemaal origineel, maar wel grotendeels geloof ik.
Alle hulp wordt gewaardeerd!

Groet, wieger
image.jpg
image.jpg (136.38 KiB) 3527 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (133.15 KiB) 3527 keer bekeken
maartenB

Re: Heule oude gazelle

Bericht door maartenB »

op framenummer gedateerd: 1934
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Ik denk dat we nog een getalletje missen voor de 4.
En dan zal dat gezien de gebruikte onderdelen een 5 zijn denk ik.
Dan is het een fiets uit 1938.
Dan was uw oma zo`n jaar of 24-25 ook best jong nog !

Groeten,
Maarten
Wieger

Bericht door Wieger »

Bedankt voor jullie hulp!
Er lijkt inderdaad voor de 4 nog een kriebeltje te staan, maar ik heb daar met de beste wil van de wereld geen getal van kunnen maken.
Brengt zoiets ook nog wat op?
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

eerlijk geschreven niet veel.
Fietsen worden geld waard als er wat speciaals aan zit of een duur, oud of zeldzaam model is. kan wel oplopen tot enkele duizenden euro`s.
Deze Gazelle is een hele standaard fiets . Best een goed product maar er zijn er nog wat van over. Ik zou denken iets tussen 50 en 100 euro.
Stuur en pedalen zijn niet origineel. De bagagedrager is wel origineel. Voor de oorlog zaten er haakjes onder na de oorlog niet meer. Waarschijnlijk met de introductie van snelbinders.

Groeten,
Maarten
Wieger

Bericht door Wieger »

Ik was inderdaad zelf ook al tot die conclusie gekomen rondom het stuur en de trappers. Dank voor je hulp, we zullen eens zien wat we ervoor kunnen krijgen!
Plaats reactie