Hallo
Ik wilde een oud Philips achterlampje monteren op een oude simplex, maar toen hij bijna vast zat brak het schroefje doormidden. Ik vind het zonde om hem weg te gooien, dus ik vroeg me af hoe ik hem uit elkaar moet halen, en of dat uberhaubt wel kan bij dit model
Groetjes
Levi
Phillips achterlampje
Re: Phillips achterlampje
Steek eens een platte schroevendraaier in de sleuf van het glaasje en draai voorzichtig. Gebruik desnoods wat kruipolie.
Mvg,
Y.
Mvg,
Y.
Sportief fietsend!
Door dat middenstukje eruit te draaien kan je alleen het lampje verwisselen. Je ziet alleen het middencontact voor het lampje. Aan het boutje voor in het spatbord kom je op die manier niet. Dit Philips achterlichtje zit geheel gelijmd of geperst in elkaar en kan volgens mij niet gerepareerd worden.
Groeten van
Henk
Groeten van
Henk
Zo te zien zit er nog een stompje met zelfs een klein stukje draad er op aan het lichtje. Wellicht is het mogelijk om daarmee iets te knutselen? Een busje er omheen (eventueel met epoxylijm vastzetten) kan het misschien mogelijk maken om het ding op een anders dan gebruikelijke manier, b.v. via een wat groter gaatje, toch op je achterspatbord te monteren.
Succes,
Wim
Succes,
Wim
DCR gaat nooit verloren....