Goeiemiddag iedereen,
Ik rijd al jaren op mijn Gazelle die ik ooit uit een opheffing van een stalling heb gekocht en zou graag willen weten hou oud hij eigenlijk is, dit ook om onderdelen te vervangen, waarover zo meer. Eerst het nummer, dat lijkt te zijn: 623748, zie foto 4. Dat maakt hem wel oud, ik zelf gok rond 1940? Op de andere fotos zijn wat details te zien die meer duidelijkheid zouden kunnen geven zoals de haakjes/lusjes aan de bagagedrager, het slotje voorop en misschien het crankstel.
Ik weet dat hij niet de schoonheidsprijs verdient, maar wel die van heerlijk fietsen. Dus wil graag de trapas vervangen die duidelijk ver voorbij zijn overlijden is. Kan iemand mij hieraan helpen, of aan tips over hoe deze weer goed te maken. Nu zit er zoveel speling in dat mijn crankarm tegen het frame klapt.
Verder is de bagagedrager bij de aanhechting kapot. Wel al een paar keer gelast, maar dat breekt steeds weer. Iemand tips? Dan krijgt hij weer een beurt, een nieuwe achterband en wat nog meer nodig is en kan ik weer 10 jaar doorfietsen, of 20.
Dank!
Pelle
Gazelle Bouwjaar?
-
Gazelle Bouwjaar?
- Bijlagen
-
- crank/trapas
- IMG_7222.JPG (44.51 KiB) 3702 keer bekeken
-
- bagagedrager
- IMG_7223.JPG (39.83 KiB) 3702 keer bekeken
-
- het slotje
- IMG_7220.JPG (39.6 KiB) 3702 keer bekeken
-
- het nummer
- IMG_7219.JPG (36.59 KiB) 3702 keer bekeken
- Elibert van Dalen
Re: Gazelle Bouwjaar?
zo te zien begint het met een 623? zoja
1939/1940 dan. ikzelf heb een restauratie in de takel hangen van 1941
1939/1940 dan. ikzelf heb een restauratie in de takel hangen van 1941
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...

-
Elibert, bedankt! Had ik toch goed gegokt. En jij hebt mooie fietsen staan zeg, indrukwekkend!
Waar haal jij onderdelen vandaan? Een trapas is zoals gezegd wel echt nodig binnenkort...
Weet iemand of een ritje naar het (gesloten) fietsmuseum De Barrel de moeite waard is? Hebben ze daar nog veel onderdelen dan wel fietsen staan? Ik hoef niet perse showroomfiets, maar zoek voor mijn vriendin nog wel een goeie (dus oude) Gazelle.
Gr.
Pelle
Waar haal jij onderdelen vandaan? Een trapas is zoals gezegd wel echt nodig binnenkort...
Weet iemand of een ritje naar het (gesloten) fietsmuseum De Barrel de moeite waard is? Hebben ze daar nog veel onderdelen dan wel fietsen staan? Ik hoef niet perse showroomfiets, maar zoek voor mijn vriendin nog wel een goeie (dus oude) Gazelle.
Gr.
Pelle
- Elibert van Dalen
danku. heb door de jaren heen aardig wat verzamelt
trapas eerst weten welke je nodig hebt. het beste is dan op beurzen kijken. in oktober is er 1 in berlicum.
ik heb de assen die ik nodig had meestal uit afbraakfietsen gehaald. en soms met dank aan mede gazelle verzamelaars.

trapas eerst weten welke je nodig hebt. het beste is dan op beurzen kijken. in oktober is er 1 in berlicum.
ik heb de assen die ik nodig had meestal uit afbraakfietsen gehaald. en soms met dank aan mede gazelle verzamelaars.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

geen idee of De Barrel het heeft en welke prijzen ze daar gaan hanteren.
Wel dat je de trapas en de cups zult moeten demonteren voor ik gericht kan zoeken of ik vervanging heb liggen. Of weet iemand hier zo te zeggen hoeveel mm schroefcups dat zijn?
De bagagedragers met haakjes zijn vrij zeldzaam aan het worden, misschien de moeite om eens GOED te lassen? Plaats wat foto's van de schade , misschien wil ik het wel voor je doen.
groetjes,
Maarten
Wel dat je de trapas en de cups zult moeten demonteren voor ik gericht kan zoeken of ik vervanging heb liggen. Of weet iemand hier zo te zeggen hoeveel mm schroefcups dat zijn?
De bagagedragers met haakjes zijn vrij zeldzaam aan het worden, misschien de moeite om eens GOED te lassen? Plaats wat foto's van de schade , misschien wil ik het wel voor je doen.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Beste Maarten,
Dank voor je aanbod! Ik zal de fiets binnenkort uit elkaar halen. Dat is nu wat lastig omdat ik er dagelijks op fiets maar het moet inderdaad gebeuren. Ik zal weer even contact opnemen als de trapas uit elkaar ligt en dan heb ik ook de bagagedrager eraf. Goed lassen is inderdaad wel nodig, de lassen tot nu toe lijken wel wat haastig gedaan...
Gr.
Pelle
Dank voor je aanbod! Ik zal de fiets binnenkort uit elkaar halen. Dat is nu wat lastig omdat ik er dagelijks op fiets maar het moet inderdaad gebeuren. Ik zal weer even contact opnemen als de trapas uit elkaar ligt en dan heb ik ook de bagagedrager eraf. Goed lassen is inderdaad wel nodig, de lassen tot nu toe lijken wel wat haastig gedaan...
Gr.
Pelle