Even voorstellen en een onbekende Juncker gevonden

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
roelvdgun

Even voorstellen en een onbekende Juncker gevonden

Bericht door roelvdgun »

Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben Roel, kom uit Utrecht en ben sinds een aantal jaren fan van kruisframes en transportfietsen.

Sinds een maandje ben ik in het bezit van een Juncker kruisframe met een geschat jaartal zo rond de jaren '30. Na lang zoeken en wat schuurwerk heb ik mijn framenummer kunnen vinden (M26103), alleen bleek die volgens alle informatie helemaal niet te bestaan voor Juncker! ik was er echter vrij zeker van dat het er eentje van dit merk was, omdat het balhoofdplaatje, spatbordplaatje, spatbordstangen en de cranks allemaal op een Juncker wezen. Na lang zoeken en wat schuurwerk ben ik er eindelijk achter gekomen dat dit volgens mij een fiets uit het jaar 1935 is, maar zou daar graag nog bevestiging van willen en ik was benieuwd of jullie nog meer leuke feitjes of weetjes hebben over deze fiets?

De foto's kan je vinden op: https://picasaweb.google.com/1010073691 ... directlink

Inmiddels is hij helemaal gestipt en ga ik hem binnenkort opnieuw laten spuiten, want zoals jullie kunnen zien is de staat van de fiets niet echt om over naar huis te schrijven...
Elibert van Dalen

Re: Even voorstellen en een onbekende Juncker gevonden

Bericht door Elibert van Dalen »

mooie juncker. alleen spuiten :( :( beter lak oppoetsen en de ernstige plekjes bijtippen en bij polijsten. en dan ben je al een heel eind. dofheid krijg je weer op glans. oudheid hoort in een fiets te zitten in mijn ogen..
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
de rode

Bericht door de rode »

het is idd een Juncker ; staat er onderaan de spatbordbeugel waar de remnaaf achter aan bevestigd is de remnaaf geen ander framenummer ? daar staan de framenumer van Juncker meestal
roelvdgun

Bericht door roelvdgun »

Nee ik heb er alleen eentje kunnen vinden bij de zadelpen, maar zal binnenkort nog eens zoeken. In eerste instantie wou ik hem wel de originele verf houden, alleen alles is in dusdanige vergane toestand dat hij echt gewoon een goede beurt moet krijgen. uiteraard zal ik hem niet in glans, maar gewoon mat laten coaten.
Plaats reactie