aangeboden een Gazelle N0 1

Plaats reactie
leuktochharmen

Bericht door leuktochharmen »

Laatst gewijzigd door leuktochharmen op 26 sep 2017, 14.20, 1 keer totaal gewijzigd.
de rode

Re: aangeboden een Gazelle N0 1 opgeknapt zo orgineel mogeli

Bericht door de rode »

Sorry, maar wat bedoel je dan met zo orgineel mogelijk als er niets orgineels meer aan de hele fiets zit op het frame na ?het klinkt misschien niet echt aardig maar je hebt eigenlijk met veel werk deze fiets waardeloos gemaakt voor een liefhebber
leuktochharmen

Het frame, de trapas (dikkere), de voorvork,de zadelpen, een gazelle stuur, wel andere maar gazelle spatborden, het balhoofdplaatje, helaas zijn orginele kettingkasten en spatborden en wielen redelijk zeldzaam, net als de cranks voor een dikke trapas, zodoende zijn die passend gemaakt, hoop dat er wat meer positiviteid in deze vereniging zit anders ben ik zo weer weg!
leuktochharmen

Ummmmm... helaas had ik een kaal frame gekregen....
de rode

Bericht door de rode »

als je een kaal frame hebt opgebouwd is het ,, leuk gedaan ,, maar zonder negatief over te willen komen heeft het niets meer met orginaliteit te maken ; iets wat de meeste liefhebbers van oude fietsen toch wel voor ogen hebben ; maar voel je vooral niet aangevallen door mijn commentaar ; het is niet verkeerd bedoeld maar juist tot aansporing om oude fietsen in een zo orgineel mogelijke staat te koesteren of te restaureren
leuktochharmen

tja... zo ieder zijn of haar ding... ik had natuurlijk de er nog opstaande lijntjes en gazelle embleem eraf kunnen zandstralen, een action koplamp kunnen monteren en ga zo nog maar even door... heb altijd berini's gehad en die liet ik ook zo orgineel mogelijk door alleen bij te werken en niet te zandstralen, het klopt dus dat ik er niet alles aan zal doen alles orgineel te krijgen want dat is denk ik onmogelijk,ik zie trouwens vaker dat op deze gazelle fietsen deze spatborden gemonteerd zijn, die met het ronde vaste achterlicht zal echt niet of heel moeilijk te vinden zijn dus, de zadels zijn vaak zelfs al bij aankoop naar behoeven van de koper aangepast,ik hou het erop dat ik een Gazelle behoed heb voor de schroothoop en als dat niet al iets heel moois is....
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

het is mooi dat je hem weer rijdend hebt gemaakt, prima gedaan. maar het is zoals gezegd niet origineel. oke de spatborden zijn van gazelle maar dan zijn het wel de spatborden van de tour populair. zoals die nu geleverd worden. het stuur idem. je zegt achterspatbord met vast varkensneusje is redelijk makkelijk te vinden maar is best moeilijk te vinden,en meestal onderaan rot en behoorlijk duur als ze netjes zijn! alleen voor een binnenwerk en een glaasje betaal je zo al 20 euro. je zou denken waar gaat het over! die prijs (dat denk ik ook belachelijk maar je zult het maar nodig hebben dan betaal je het gewoon) de rode komt misschien een beetje te kort door de bocht! maar voel je niet aangevallen. zoals gezegd er is weinig origineel meer aan de fiets. maar verder ziet hij er weer prima uit en kan hij er zo weer 40 jaar tegenaan :) je krijgt hem zeker wel verkocht. maar je maakt meer kans op marktplaats denk ik persoonlijk.. ikzelf ben nogal een origineel purist mijn fietsen komt dan ook geen kwast, zandstraal. of iets aan te pas. het hoort oud te zijn en zo origineel mogelijk. ik zoek dan ook soms een jaar naar een dergelijk onderdeeltje om een fiets te completeren. sommige mensen lossen het anders op. ieder zijn ding toch. suc6 met de verkoop! maar dat komt vast goed
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
de rode

Bericht door de rode »

voorop gesteld ;niet iedereen hoeft mijn mening te dragen en het zal mijn tekort zijn, dat ik de term orgineel verbind met de staat[nog niet niet eens de conditie] zoals deze ooit nieuw geleverd werd anders vind ik die term misleidend,zo ik zie de ook niet de meerwaarde in van alles rijdend te houden/of krijgen of ,, van de schroothoop ,, te redden,maar bijzondere exemplaren met gevoels of verzamelwaarde verdienen dat wel uiteraard
fietser

Bericht door fietser »

Ik denk ook: origineel is wat er bij aankoop van de fiets op zat, en niets anders. De rest is "als origineel", "min of meer op origineel lijkend" of welke gradatie je ook maar kunt bedenken. Maar niet origineel, en dan moet je het ook niet zo noemen. Het probleem is dat iedereen (MP-verkopers voorop) om begrijpelijke redenen van alles origineel noemt waardoor de term behoorlijk verwatert.

Dat neemt niet weg dat ik wel van liefdevol opknapwerk gecharmeerd ben, van het op de weg willen houden en zo min mogelijk verprutsen (overspuiten) van oude fietsen, zeldzaam model of niet. Maar aangezien er nog aardig wat "bijna originele" fietsen van een leeftijd zoals hierboven rondrijden, richt zich de waardering van de liefhebbers op dit forum natuurlijk daarop en roept een opgeknapte Gazelle zoals die van leuktochharmen niet veel enthousiasme op. Op marktplaats zijn meer mensen te vinden die een oude fiets voor dagelijks gebruik met een klassieke uitstraling willen, ook als deze verre van origineel is.

Groeten,
fietser
Plaats reactie