gazelle kruisframe

Elibert van Dalen

Re: gazelle kruisframe

Bericht door Elibert van Dalen »

ik dacht toch echt dat de ankerplaten in kleur waren. maar ik denk dat ik fout zit inderdaad, als ik nu er nog eens over nadenk. ik heb de leeftijd even niet goed gelezen zie ik ;)
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
asterduc

Bericht door asterduc »

vooroorlogs zijn naar mijn mening ook steeds zwart.
Maarten W had die groene Nr8, die kan dat bevestigen. Die fiets was onaangetast.

Prijs: 1250 euro kan misschien absurd hoog lijken maar als je kijkt wat er aan de fiets is gedaan om hem in deze staat te krijgen en je gaat dan de werkuren en de kosten rekenen dan kom je er niet uit.
Let wel, ik ga net als Elibert en Maarten niet accoord met hoe de fiets is opgemaakt, maar zuiver rekentechnisch klopt het prijsplaatje imo wel.
De meeste fietsen vind ik zowiezo prijstechnisch ondergewaardeerd.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Ik meen toch dat de rem-ankerplaat van m`n groene Gazelle ook groen was. De kleur van het frame komt dan overeen met de plaat.
Even zo de diverse remstangen.
Dat is bij de Gazelle van marktplaats ook bedoelt te zijn en niet het zilver van na de oorlog.
Ik zag dat het verchroomde stangetje wat van het stuur naar de achterrem loopt een vierkant gaffeltje heeft en dat is toch echt verkeerd. Dat moet een rond uiteinde hebben.

Groeten,
Maarten
asterduc

Bericht door asterduc »

Maarten Waarlé schreef:Ik meen toch dat de rem-ankerplaat van m`n groene Gazelle ook groen was. De kleur van het frame komt dan overeen met de plaat.
zo, dat weten we alweer!

er zijn bij die MP fiets wel meerdere details die niet kloppen met de leeftijd, maar de persoon die deze fiets voor dat geld koopt zal daar waarschijnlijk niet wakker van liggen.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
EdMondain

Bericht door EdMondain »

Was er in 1939 niet al het aangelaste achterlicht?

Het is eigenlijk ook weer vreemd dat bij fietsen er liever niets overgespoten mag
worden. Terwijl dit bij oude auto's geen probleem lijkt.
Ik vind zelf dat er een deel van de magie verdwijnt zodra er nieuwe verf verschijnt. Vooral bij gekleurde fietsen en auto's ontstaat er een kleur die niet te evenaren is. Maar deze fiets lijkt wel weer gemaakt voor intensief gebruik en dat is misschien ook een kwaliteit.
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Waar hebben we het nu eigenlijk over ? Over iemand die een fiets op MP aanbiedt die "gerestaureerd" is. Maar de aanbieder verstaat onder restaureren waarschijnlijk iets heel anders dan wij, liefhebbers van oude fietsen. Hij biedt die fiets ook niet speciaal aan ons - liefhebbers - aan, maar aan iemand die een fiets zoekt om dagelijks te gebruiken en die prijs is gewoon maar een vraagprijs. Ik zou zeggen 'verder geen aandacht aan besteden'.

Groeten van
Henk
de rode

Bericht door de rode »

misschien niet orgineel meer maar wel een mooie gebruiksklare fiets en ik zie het liever als zo,n moderne fake pedersen
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

Maarten Waarlé schreef:Ik meen toch dat de rem-ankerplaat van m`n groene Gazelle ook groen was. De kleur van het frame komt dan overeen met de plaat.
Dat is bij de Gazelle van marktplaats ook bedoelt te zijn en niet het zilver van na de oorlog.
Ik zag dat het verchroomde stangetje wat van het stuur naar de achterrem loopt een vierkant gaffeltje heeft en dat is toch echt verkeerd. Dat moet een rond uiteinde hebben.

Groeten,
Maarten

dus toch wel ik begon al aan mezelf te twijfelen. maargoed.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
de rode

Bericht door de rode »

ook de middenbaan van de velgen horen in kleur van de fiets te zijn[ bij een zwarte zwart en bij een grijze grijs bij een groene groen]
maartenB

Bericht door maartenB »

Precies. Bij die groene fiets die eerder van maarten waarle was (en nu van mij) zijn de remankerplaten groen, net als alle andere aangebouwde delen, zelfs de versnellings schakelaar.
Ik heb diverse gazelles van rond 1940 gehad en andere fietsen: standaard kleur voor remankerplaten is zwart. Pas in jaren 50 wordt het zilvergrijs.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie