Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
HJvMontfort

Re: Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Bericht door HJvMontfort »

Vond het een zeer geslaagde dag gisteren, het eindigde voor mij wat onhandig met een aanrijding maar ach dat was maar blik, en mijn fiets is nog heel, zo ook mijn camera.
Hartelijk dank voor de leuke dag iedereen!

Hier een enkele foto die ik gemaakt heb gisteren, ik heb er nogal een aantal natuurlijk en zal eens kijken wat we er mee gaan doen :)
Afbeelding

@Asterduc had je gisteren geen historische fiets mee?
@MaartenB Zeker leuk en heb gesproken met een dame van Gazelle die was net zoals in de mail te lezen is zeer enthousiast!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
asterduc

Bericht door asterduc »

hjwspan schreef:@Asterduc had je gisteren geen historische fiets mee?
@MaartenB Zeker leuk en heb gesproken met een dame van Gazelle die was net zoals in de mail te lezen is zeer enthousiast!
Harrie,
wat jammer nou toch. Ik ben niet tegen je aan gelopen of heb je niet herkend!
Wij waren er wel bij, met 4 fietsen trouwens.
Ikzelf reed op een grijze 1956 kruisframe en Paul op een groene 1952 Sport zoals op bijgaande foto te zien is.
Eric reed op een rode 1963 Sport A en Denis op een zwarte 1950 Sport.
Gazelle tocht 2015-02.jpg
Gazelle tocht 2015-02.jpg (901.55 KiB) 10427 keer bekeken
Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ik ben het volledig eens ed, wat betreft de weinige kennis en het weinig tentoongesteld oud spul. ook stonden er behoorlijk wat fouten in de beschrijving die bij de fietsen stond in de entree.. wel jammer opzich dat gazelle niet een degelijk museum heeft met een paar bijzondere pronkstukken en onderdelen. maar goed nu hebben ze zeker de meeste oude gazelle,s ooit gezien denk ik zo :lol: maar ik heb zeker genoten van de dag. al is een duomatic geen goede keuze met het vals plat in gelderland ;)

ja ed die dwergen bestaan het bewijs is geleverd, nog mooier ze fietsen op gazelle,s :D
Laatst gewijzigd door Elibert van Dalen op 7 sep 2015, 21.21, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
VelpArnhem

Bericht door VelpArnhem »

Hallo,

Leuk om te horen dat de dag als positief is ervaren! Misschien heeft niet iedereen de mail van Gazelle gekregen maar de fotoreeks via het linkje; http://nieuws.gazelle.nl/beeldbank, is wel leuk om te kijken.

Verder zal zo goed als zeker http://rheden.nieuws.nl/ binnen nu en enkele dagen ook wel een artikel plaatsen met foto's. Kijk af en toe maar even of ze er al op staan.

Voorstel om de twee jaar het Gazelle Event Dieren; Nieuwe fietsen, noviteiten, oude Gazelles, fabriek open, fietstocht etc. Gazelle nu de koe bij de horens vatten!
asterduc

Bericht door asterduc »

ik heb begrepen dat Gazelle aan het overwegen is om een 'historische dag' te organiseren.
daarbij heb ik ze voorgesteld om dit zeker in samenspraak met de vereniging 'de oude fiets' te doen.
asterduc

Bericht door asterduc »

Iedereen kent wel de moppen over de domme Belg en de gierige Hollander of Fries.

Onderstaande foto toont dat men in Nederland beslist zuinig met de centen omgaat want de Zwollenaar op de foto heeft deze fiets 'op de groei' gekocht :lol: en verwacht trouwens nog behoorlijk door te groeien

Dat de Antwerpenaar geen domme Belg is mag hier wel duidelijk zijn.
Om zijn 'te kleine' fiets te compenseren gaat hij namelijk naast de 'te grote' fiets rijden!!! :mrgreen:

Voor de mathematic'ers:
Theo's Gazelle meet 76 cm en Denis zijn Gazelle Sport meet 55 cm framehoogte. Beide heren gaan richting 2 meter.
Bijlagen
Denis en Theo.jpg
Denis en Theo.jpg (163.37 KiB) 10375 keer bekeken
VelpArnhem

Bericht door VelpArnhem »

Link voor foto's op onze lokale Rhedense nieuwssite;
http://rheden.nieuws.nl/

Jan
Bijlagen
2015-09-08_091814.png
2015-09-08_091814.png (476.76 KiB) 10360 keer bekeken
DutchBicycleCam

Bericht door DutchBicycleCam »

VelpArnhem schreef:Link voor foto's op onze lokale Rhedense nieuwssite;
http://rheden.nieuws.nl/

Jan
hallo allemaal :-)
de fietstocht van 6 september is een mooie dag geworden.
en ook een hele Gazellege dag. en ik hoop dat we het volgend jaar
nog een keer over gaan doen! en hopelijk dan met nog meer Gazelle
liefhebbers. ik heb inmiddels al een kleine video van de Gazelle fietstocht klaar om bekeken te worden en de hele tocht gaat (alshetgoedisnogkomen) maar even geduld daarvoor :-) dus hier alvast de video die er wel is en hopelijk vind u die ook net zo leuk als dat de
fietstocht zelf was. Groetjes mark & martijn van de Gazelle tandem met die gekke toeter!

https://www.youtube.com/watch?v=0-lXZ0gKdzo <<<<video!
DutchBicycleCam

Bericht door DutchBicycleCam »

fietser schreef:Daar sluit ik me bij aan. Compliment aan Jan Withaar voor de vele moeite die het zal hebben gekost om allerlei helpers in te schakelen en dit in goede banen te leiden. Alles verliep prima. Alleen dat de opstelling in chronologische volgorde niet doorging was een kleine tegenvaller. Maar al met al: prima dag, ik heb veel gezien en genoten.

Groeten,
fietser

PS: Wie van de deelnemers is trouwens deze oude fiets in de productiehal opgevallen, en dan nog die enorme zadelveren die ervoor lagen?
fiets-in-de-hal.jpg
ik heb die kleine fiets ook zien staan en ik vond het een super leuk fietsje alleen dan wel voor de dwergen :-)
Denis waut

Bericht door Denis waut »

Ja Ed, goede commentaar bij een heel leuke foto !

...en daar besef ik nogmaals dat m'n fiets eigenlijk echt te klein is, maar toch blijf ik er even gezellig op fietsen: de leuze van de fabriek klopt wel: "zin in fietsen"!
En het verschil wordt alsmaar duidelijke als jij naast Theo rijdt, Ed

Prettige dag met leuke herinneringen!
Groeten,
Denis
Bijlagen
Afb9597.jpg
Afb9597.jpg (316.67 KiB) 10290 keer bekeken
Plaats reactie