Ondanks dat ik de laatste tijd veel tijd aan Gazelle besteed heb

!, kijk je ook nog wel eens naar de andere merken. Van de week stond in de spreekwoordelijke achtertuin van Velp, Arnhem, deze Fongers herenfiets te koop.Frame num. Y11546, 1955, aldus de lijst van Fongers. Voor 10 euro aan oud-ijzer gekocht? Na alle te moderne onderdelen verwijderd te hebben toch leuk te ontdekken dat de basis van 1955 dateert. De eigenaar, kocht hem ooit van zijn buurjongen. Verder is er niets van de fiets bekend. De fiets was is een zeer slechte staat. Tijdens het schoonmaken ontdekte ik een postcode op de onderste stang, beetje vreemde plaats! Wat bleek, het is een Velpse postcode! Gravering was echt al wat ouder. Je zou kunnen denken dat de fiets oorspronkelijk uit mijn dorp zou komen!? Daarom heb ik toch maar besloten te kijken of de 55 nog te redden is. Helaas is de trapas geknapt, hoe dit kan? Wat de fiets nodig heeft is; (volgens mij) een andere lamphaak, dynamo, lampen, handvaten, trapas, spatborden. Ik twijfel of de begagedrager origineel is, zeker de reflector klopt niet volgens mij. Ik schat ook in dat het gehele achterwiel, dan wel naaf niet klopt.
Wie weet raad of heeft nog iets liggen? De fiets is het niet waard, maar vanwege de Velp binding vindt ik het nu leuk wat energie in de 55 te steken. Dus ik wil kijken hoe ver ik kom. Mocht iemand onderdelen tijdens de a.s. Berl. beurs mee kunnen nemen?