Toen we naast de fiets stonden viel me al op dat de fiets nog het oude model spatbord had en een geklonken tandwiel. Naar het framenummer heb ik niet gekeken, ik weet dat lijstje toch niet uit mn hoofd en ging er vanuit dat hij zijn huiswerk had gedaan.
Eenmaal thuis heb ik het framenummer beetje schoongemaakt en opgezocht. Dit begint met 38 dus wellicht heeft de verkoper hier het bouwjaar in gezien?
De fiets is dus wat ouder en met zijn 61 cm mijn favoriete maat.
Ik vermoed dus dat hij voorlopig nog wel even in mijn collectie blijft al zit er wel wat laswerk aan; een lengtescheurtje in de liggende achtervork en een of andere onverlaat heeft een gat in de bovenste stang geboord, vermoedelijk voor een kinderzadeltje.
ik zag al snel dat in elk geval het achterwiel niet orgineel was, er glinsterde chroom door de zwarte verf heen. Ik heb nog een wiel uit 1932 staan dus die komt erin.
Maar het voorwiel weet ik dus niet, heeft wel een apart naafje. Wel overgeschilderd maar er lijkt nikkel onder te zitten. Kan iemand mij vertellen of deze orgineel is?
Opvallend is ook het grote 48 tands voortandwiel.
Ook opvallend is dat er geen balhoofdplaatje op zit maar een transfer.
Het voorrekje met het door de verkoper getimmerde kistje vind ik best schattig maar gaan er vermoedelijk toch af. Ik heb mn vinger al opengehaald toen het stuur omklapte en mijn vinger tussen het rekje en het frame kwam.