Cosmetisch had het misschien iets beter gekund. Maar de afweging lag hem in het feit dat het type lassen (ik weet niet welk type hier is gebruikt geen TIG in ieder geval) heel erg gecontroleerd moest.
Want het (te) heet stoken van het frame zou er voor kunnen zorgen dat de oude lassen los zouden laten. En ik wou niet dat de integriteit van het frame gecompenseerd zou worden. En hij heeft bij de brug extra verstevigd.
Misschien niet super mooi, maar straks nauwelijks meer te zien, en bij mij was het belangrijkste: veiligheid
En een lasser met meer dan 40 jaar werkervaring die ook nog aan vliegtuigen heeft lopen lassen, daar vertrouw ik gewoon op!
Ik zou nooit iemand een frame verkopen waarvan het frame rot zou zijn of onbetrouwbaar. Ik zie regelmatig fietsen verkocht worden op marktplaats die echt verrot zijn en veel groter risico hebben op ongelukken en gewoon zonder vermelding worden aangeboden!
Ik laat jullie straks nog foto's zien van de fiets als hij weer netjes is opgebouwd.