Fongers uitdaging!
-
Re: Fongers uitdaging!
De fietsenmaker is de makkelijkste weg! Tijd voor een cursus! Zeker. Alleen lastig als je te veel hobby's hebt! Op het moment zal ik het nog uitbesteden. Er komt een dag . . .
Jan
Jan
- Elibert van Dalen
stelt niks voor gewoon aan beginnen. goed opletten met kogeltjes die willen er wel eens uitrollen. ik ben er ook ooit aan begonnen uit het niets. nu lukt het zowat met m,n ogen dicht 

Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
-
Even een update voor de "gewone Fongers" voortgang. Ja toch de fietsenmaker de trapas laten verwijderen. Men moest zelfs even stoken! Morgen zal het ontroesten verder afgemaakt worden. De voorvelg is zwaar aangetast. Dat zie je pas als de band er af is! Verder een gaatje ontstaan in het frame (vaker dit soort gaatjes gezien op een forum!). Maandag even laten lassen op het werk.
Vragen; - Kan het zijn dat Fongers toen al chrome velgen afleverde? - Zijn er voorbeelden van handvaten uit die tijd?, - Welke kleur banden; wit/ creme of terra creme/ bruin (natuurlijk zonder reflectie!)? - Heeft er iemand een vergelijkbare foto van dit soort Fongers fietsen?
Groeten,
Jan
Vragen; - Kan het zijn dat Fongers toen al chrome velgen afleverde? - Zijn er voorbeelden van handvaten uit die tijd?, - Welke kleur banden; wit/ creme of terra creme/ bruin (natuurlijk zonder reflectie!)? - Heeft er iemand een vergelijkbare foto van dit soort Fongers fietsen?
Groeten,
Jan
- Bijlagen
-
- D.jpg (137.06 KiB) 7016 keer bekeken
-
- C.jpg (144.42 KiB) 7016 keer bekeken
-
- B.jpg (137.14 KiB) 7016 keer bekeken
-
- A.jpg (131.02 KiB) 7016 keer bekeken
-
- E.jpg (128.94 KiB) 7016 keer bekeken
-
- F.jpg (152.17 KiB) 7016 keer bekeken
In 1955 verchroomde iedere fietsenfabriek. Nikkel was niet meer te krijgen.
Handvatten: ik gok dat het de Doverite handvatten waren, zie de site Fongers.net bij 'Onderdelen'. De met FG gemerkte handvatten kwamen pas wat later.
Op de beurs in Berlicum vandaag was verschrikkelijk veel te koop tegen relatief lage prijzen, maar ja, dat is nu voorbij.
Vianen een nieuwe kans?
Vergelijking: kijk eens in de documentatiebank!
En ik denk dat Fongers de fietsen nieuw afleverde met bijna witte-creme banden, geen spekbanden.
Handvatten: ik gok dat het de Doverite handvatten waren, zie de site Fongers.net bij 'Onderdelen'. De met FG gemerkte handvatten kwamen pas wat later.
Op de beurs in Berlicum vandaag was verschrikkelijk veel te koop tegen relatief lage prijzen, maar ja, dat is nu voorbij.
Vianen een nieuwe kans?
Vergelijking: kijk eens in de documentatiebank!
En ik denk dat Fongers de fietsen nieuw afleverde met bijna witte-creme banden, geen spekbanden.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Maarten,
Dank voor je tips. Ik neem ze mee met de opbouw. Tja de beurs, stond voor de 18e in de agenda! Hoe stom, terwijl ik zelfs een afspraak had voor aanvulling op de Fongers met andere Maarten! Ik begrijp dat er veel aan te vullen was! Vianen staat nu wel al goed in de agenda. Maar goed dat ik geen verkeerde datum op 6 sept. had staan anders waren er 125 man voor niets naar Velp gekomen
Jan
Dank voor je tips. Ik neem ze mee met de opbouw. Tja de beurs, stond voor de 18e in de agenda! Hoe stom, terwijl ik zelfs een afspraak had voor aanvulling op de Fongers met andere Maarten! Ik begrijp dat er veel aan te vullen was! Vianen staat nu wel al goed in de agenda. Maar goed dat ik geen verkeerde datum op 6 sept. had staan anders waren er 125 man voor niets naar Velp gekomen

Jan
-
beste Jan,
ik heb een mooie fongers koplamp uit de jaren 50 in de aanbieding. zie marktplaats adv. m971377852
vr gr Huub
ik heb een mooie fongers koplamp uit de jaren 50 in de aanbieding. zie marktplaats adv. m971377852
vr gr Huub
-
Huub,
Ik heb inmiddels een bod gedaan. Hopelijk kun je hier mee leven?
Groet,
Jan
Ik heb inmiddels een bod gedaan. Hopelijk kun je hier mee leven?
Groet,
Jan
-
dat is goed Jan, zie email.
-
Nu is er werk aan de winkel! Schoonmaken, schuren, boenen etc. Dus even geduld voor het vervolg.
- Bijlagen
-
- DSC_7766.JPG (154.1 KiB) 6917 keer bekeken