Interessant om te lezen Jan,
Ik zie ook dat je de fiets al behoorlijk tot leven hebt gewekt.
Véél overzichtelijker dan die tranction avant`s...
Ik zag dat de remmen in jouw tandem van ''British Hub'' zijn.
Ik heb die zelfde in een Engelse The Sun tandem van rond 1939 zitten. Fraaie grote vernikkelde ankerplaten en hoge spaakflenzen.
Dat was de variatie op de Sturmey Archer tandem naven die bijvoorbeeld in de Fongers tandem zaten.
Succes met het project!
Maarten
Tandem restauratie
-
Re: Tandem restauratie
Gelukkig heeft een Tandem geen versnellingsbak!
Daarom vandaag naast het bewegend maken maar eens begonnen aan de Simplex koplamp. Is nog overzichtelijk genoeg! Wel leuk tijden zo'n testrit dat er een auto stopt en de complimenten voor het project geeft en passanten die vervolgens wederom hetzelfde zeggen!
Wat zal ik hier voor banden opzetten. In ieder geval creme/ witte? Ik denk dat ze iets dikker moeten zijn dan normaal en de maat 26 inch! Waar haal je deze vandaan?

Daarom vandaag naast het bewegend maken maar eens begonnen aan de Simplex koplamp. Is nog overzichtelijk genoeg! Wel leuk tijden zo'n testrit dat er een auto stopt en de complimenten voor het project geeft en passanten die vervolgens wederom hetzelfde zeggen!
Wat zal ik hier voor banden opzetten. In ieder geval creme/ witte? Ik denk dat ze iets dikker moeten zijn dan normaal en de maat 26 inch! Waar haal je deze vandaan?
- Bijlagen
-
- lamp2.jpg (123.35 KiB) 1838 keer bekeken
-
- lamp1.jpg (117.68 KiB) 1838 keer bekeken