Hallo,
Ik ben Edwin uit Zaltbommel, met mijn 41 jaar al wel met wat grijze haren, maar nog altijd niet oud van binnen. Toch ben ik al lang liefhebber van oude dingen.
Na jaren van oude auto's ben ik nu aan het overstappen richting oude fietsen. Ik hou nog wel van motoren dus ik heb een Berini Eitje gekocht waar ik nog lekker aan kan sleutelen. Nu heb ik wel een mooie (nieuwe) transportfiets van Azor, 70cm hoog omdat ik zelf 2 meter ben. Daar zou een eitje ook mooi oppassen, maar ik denk dat ie nog iets mooier past op een oude fiets.
Iets vooroorlogs vind ik al jaren erg mooi, maar auto's van die periode waren al die tijd te duur voor mijn budget. Maar fietsen van die periode zijn stukken betaaldbaarder. Bij de beurs in Berlicum heb ik al van alles moois gezien, maar nog niks gekocht.
Aan de ene kant ben ik liefhebber van authentieke en originele dingen, maar aan de andere kant ook van hot rods en cafe racers, zolang het wel met de juiste dingen gebeurt. Het moet zogezegd wel 'in period' zijn allemaal. Zoiets als de path racers waar gewone fietsen werden verbouwd tot racers begin van de 20e eeuw, dat vind ik mooi. Vandaar dat ik nog zoekende ben naar wat voor fiets ik zou willen. Het enige dat ik weet is dat voor een Berini het voorspatbord ingekort moet worden, dus ik zoek niet een heilige graal, maar iets waar vervangende onderdelen nog wel te vinden zijn.
En het moet wel een klein beetje apart zijn. Een kruisframe of een mohawk frame (als dat zo heet, ik bedoel met een duibbele bovenbuis waarvan de onderste schuin loopt). Als ik iets vind, laat ik het hier wel zien op het forum.
Groeten,
Edwin
nieuw lid, nog zonder oude fiets
nieuw lid, nog zonder oude fiets
Groeten,
Edwin
1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
Edwin
1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
Re: nieuw lid, nog zonder oude fiets
Hoi Edwin,
Welkom op het forum.
Hou ons maar op de hoogte van je activiteiten, maar zaag inderdaad niet te snel iets zeldzaams doormidden .......
groetjes!
Maarten
Welkom op het forum.
Hou ons maar op de hoogte van je activiteiten, maar zaag inderdaad niet te snel iets zeldzaams doormidden .......

groetjes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net